Aslında yapılan yap işlet devret modeli bence gayet mantıklı bir sistem. Devlet senden keseceği vergi ile yapsın diyorsun ancak bu sıcak para ile birlikte yapılıyor. Devlet firmaya yaptırarak kiralıyor ve elinde ki parayı hala tutabiliyor. Bu sayede eski dönemlere göre ekonomiyi daha sağlam bir halde tutmayı başarıyorlar.
Ülkeye köprü vs. yapımı oldukça güzel ve faydalı bir hizmettir. Son zamanlarda yapılan en büyük hizmette bana göre bir İstanbul'lu olarak Marmaray'dır. Gelelim Osman Gazi köprüsüne, bence de istenilen geçiş ücreti indirim olmasına rağmen hala yüksek biraz daha düşürülmesi gerekiyor. Uygun ücrete çekildiği taktirde orada özellikle ticari araçların yoğun olarak kullanacağı bir yer haline geleceğine inanıyorum. Çünkü araç köprü yerine dolanmayı seçince hem zaman kaybediyor, hem yakıt harcıyor, hem şoför yoruluyor, hem de aracın aksanlarında zamanda yıpranma oluşuyor. Bunun için ulaşımı kolaylaştırması gayet güzel bir şey. Yap işlet devret modeli de gayet güzel ancak firma ile yapılan anlaşmada fazla taviz verilmiş, daha iyi pazarlık edilebilirdi.

Bence devlet İstanbul ya da bu tarz büyük şehirlerin yanında artık Doğuya yatırımı arttırması gerekiyor. Çünkü sürekli göç alıyoruz ve sürekli sorun ortaya çıkıyor. Bunun yerine doğuda çalışacak hatta yap işlet devret modelini kabul edecek firma ve sistemler geliştirerek doğuda ki iş istihdamını arttırarak hem ülke içinde ki kişi dağılımını dengelemiş hem işsizliğin önüne geçmiş hem de genel anlamda büyüyen bir ülke haline gelebiliriz.
Şimdi bana doğuda yapıyorlar yıkıyorlar demeyin, devletsen gerekli önlemleri alacaksın. (Bu yorum kesin gelir diye yazdım :))