Merhaba, öncelikle başarılı bir e-ticaret sitesi %3-4 arasında sipariş alıyorsa başarılı diyebiliriz. Özellikle organik tıklamalar yoksa ve site ziyaretçilerinin çok önemli bir kısmı AdWords gibi dijital pazarlama araçları aracılığı ile geliyorsa, 1000 kişiden 3-4 sipariş alınıyorsa bu e-ticaret girişiminin başarısız olduğu anlamına gelecektir. Bu oranlar çok düşük.

E-ticaret girişiminde başarılı olabilmek için sitenize sadece ziyaretçi çekmek yeterli olmayacaktır. Siteniz güvenir bir site izlenim veriyor mu? Kullanımı kolay hızlı açılan bir site mi? Ürün gönderim süresi, Kargo ücreti, Ödeme koşulları, sipariş verme aşamaları gibi sitenizle alakalı durumlarda sipariş sayınızı önemli ölçüde etkiler. Bunlara ek olarak ürünlerinizi vaktinde kargoya teslim edip etmemeniz, ürün kaliteniz, müşteri memnuniyeti gibi çok daha önemli faktörlerde sipariş sayılarınızı etkiler.

Sitenizi, sattığınız ürünleri, sektörü ve rakipleri incelemek gerekir. Eğer doğru bir satış stratejisi belirlenirse %3-4 sipariş yapılabilir. Zaten bu oranların altında bir sipariş (1000 tıklamada 3-4 adet) planlanıyorsa uzun vadede ciddi sorunlarla karşılaşılacaktır.

Gelelim sektörünüzle ilgili bazı bilgilere tüm kelimelere bakmadım (detaylı incelemek lazım) "fantazi iç giyim" ve "fantazi giyim" sadece bu iki kelimede aylık ort. arama hacmi 50.000'in üzerinde alternatif kelimelerle bu rakam 250.000 'leri çok rahat geçecektir. Sektörünüzde rekabet yoğun bu yüzden TBM (tıklama başı maliyet) 'ler de bundan etkilenmektedir. Bazı kelimelerde 0,15 TL olurken bazı kelimelerde 0,50 TL maliyetleri bulacaktır.

Detaylı analiz yapmak şart fakat Günlük 150 TL üstünde bir reklam bütçesi ile çıkmanızı tavsiye ederim. Çünkü ciddi bir arama hacmi var ve bu aramaların en az %70'ine ulaşmanız gerekir.