Hem biraz beyin fırtınası yapmak, hem de yöneticilere yeni fikirler sunmak amacıyla bu konuya değinmek istedim.

Düşünsenize Türkiye'nin önde gelen webmaster sitelerinden birine sahipsiniz. Reklam gelirleriniz vs. oturmuş bir sisteminiz var. Ama aynı zamanda rakipler de var. Bu yüzden benim olsaydı sanırım şöyle bir şey yapardım.

Reklam her zaman gereklidir. Dünya devi bile olsanız reklama yaptığınız her yatırım ayakta kalmanızı sağladığı gibi, sitenizi daha da ileriye taşıyacaktır. Örneğin coca-cola bu markayı duymayan yoktur. Belki reklama ihtiyaçları bile yok ama her yıl inanılmaz rakamlarda reklam bütçesi ayırıyorlar. Peki neden? Tam da bahsetmiş olduğum konu ile alakalı.

Wmaracı benim olsaydı, köklü ve eski sitelere host ya da domain sponsoru olurdum.
Elbette bazı şartlar da olması gerekiyor. Örneğin alexa değeri 300.000 altında olan ve en az 300 özgün yazı bulunduran siteler ve bloglar olması şartıyla.
Belki çok fazla site sponsorluk başvurusu yapabilir ama bunu da her yıl başvuru yapan site/bloglar arasından ilk 3 ya da 5 olmak kaydıyla sınırlandırırdım.

Çok fazla bir bütçe gerektirdiğini düşünmüyorum açıkçası. Ancak geri dönüşümün çok faydalı olacağına inanıyorum. Böylece internetteki yerini koruduğu gibi, daha da geniş bir kullanıcı kitlesini yakalamış olur diye düşünüyorum.

Wmaracı sizin olsaydı siz ne yapardınız?