Fikiriscisi adlı üyeden alıntı
E-Ticaret noktasında kendim ve şuanda bir arkadaşım planlamış olduğun benzer planı gerçekleştiren olarak benim gözlemlerim, tecrübelerim bunlar.Şuan 17 sayfayı kontrol ediyordu, en son hatırladığım, kategorilere göre ayırdığı için yer yer bazı kategori sayfalarının yedeklerini benzer takipçi sayısına yetiştirdikten sonra kategoriye ait ana hesabın satışını yapıyor, haliyle sayfa sayısı sık sık değişiyor.
Sıkı bir çalışma gerektiriyor ancak, geri dönüşü net bir şekilde alıyor. En azından onun için başarılı bir sonuç, iyi bir para kaynağı.
5Bin takipçiden çok daha fazlası geldiği de olabilir, bunu kendi basit örneğimle vereceğim; bir aksesuar eşyası satışımız vardı, ülkede özellikle genç kitlenin takibi çok fazla olan bir dizinin. Dizi içerisinde geçen bir aksesuar eşyası, bahsettiğim arkadaşın 300bin - 100binlik iki benzer kategoriye hitap eden -kitlesi olan- hesaplara paylaşımda bulundurttum.
Geri dönüş muazzamdı.
Daha sonra nispeten 70binlerde olan ve 50binlerde olan iki dizinin ortak sayfası ile reklam çalışması yaptım, yine instagram post paylaşımı üzerine. Dönüşler sayı olarak fark ediyordu ama uçurum çok fazla değildi ve e-ticaret için daha kazançlı bir tablo çıktı ortaya.
Bu gözlemime göre diyebilirim ki; verilecek reklam sayfanın kitlesinin hitabından daha önemli.
100 kişi - 1 kişi ilgisi yerine
20 kişi - 5 kişi ilgisi
daha makul duran bir tablo.
Klasik bir vine tadında videolar attılan sayfanın geri dönüşü bazen 100'ü bile bulmayabilir.
Yine bir tecrübe ile kazandığım noktada; bunu denemelisin. Asıl reklam vereceğin sayfa nispeten biraz daha konu dışı kalıyorsa, ana konuya daha hakim bir 300binlik sayfa ile reklama başlarsan, maliyeti yükselterek çıkarsan sonuçları karşılaştırmakta senin için daha kolay olur.
Sizin bahsettiğiniz gibi bir döngü oluşturma fikrim bulunuyor. Ancak her alanda emek verilmeden hiçbir şey olmuyor. Şuan yoğunluktan dolayı düzenli paylaşım yapamıyorum ve düzenli paylaşımın etkisini bir süre yaptığım deneylerde çok iyi gördüm.
Yinede size sormak isterim paylaşımların az yapıldığı zaman verilen reklam, düzenli paylaşım yapıldığı zamanda ki verilen reklamla aynı etkiyi yaratabilir mi?
Fikiriscisi olayı çok güzel anlatmış. Ben yazacaktım aynılarını :)
Ben de eşimin ürün satış hesabı için ara ara reklamlar alırım, 600Klık sayfadan 500 takipçi geldiğini , 100K'lık sayfadan 3K takipçi geldiğini bilirim. Tamamen sayfa kitlesiyle, kitlenin sadakatiyle ve yapılan reklamın ilgi çekiciliği ile alakalı. Bunu da para harcaya harcaya zamanla tecrübe ediyorsunuz zaten elinizin altında bir data birikiyor.
Ben de eşimin ürün satış hesabı için ara ara reklamlar alırım, 600Klık sayfadan 500 takipçi geldiğini , 100K'lık sayfadan 3K takipçi geldiğini bilirim. Tamamen sayfa kitlesiyle, kitlenin sadakatiyle ve yapılan reklamın ilgi çekiciliği ile alakalı. Bunu da para harcaya harcaya zamanla tecrübe ediyorsunuz zaten elinizin altında bir data birikiyor.
Şuanda reklam vermek için 1 tane 80 binlik 2 tane de 1.5 milyonluk sayfa belirledim. 80 binlik daha ucuz ancak daha aktif bir sayfa olarak gördüğüm için dediğiniz gibi bir denemek istiyorum. Yorumunuz için teşekkür ediyorum.
Forum sitelerinin bence en iyi yanı satışlardan ziyade bir konu hakkında tecrübeye sahip kişilerin yenilere yardım etmesi oluyor. Böylece bizim gibi sonradan başlayanlar da en az zararla yada en doğru adımla başlayabiliyoruz.
Genel olarak çıkardığım fikir düzenli paylaşım ve doğru sayfalara reklam vermek için belirli bir miktar para gerekiyor :)