freelance iş ilanları

Alışageldiğimiz Bir Konu: TTNET Kesinti Problemi

3 Mesajlar 774 Okunma
lstbozum
smsonayhizmeti

reload58 reload58 Çaylak Mühendis E-Mail Onaysız
  • Üyelik 10.02.2014
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Sivas
  • Ad Soyad H** A**
  • Mesajlar 1176
  • Beğeniler 530 / 286
  • Ticaret 0, (%0)
Merhaba arkadaşlar,

Yaklaşık 2 aydır aşağıda belirteceğim sorunu yaşamaktayım ve şuan bu yazıyı yazarken bile sorun devam ediyor.

Sorunun Detayı: Gün içerisinde interneti kullanmaya ilk başladığınızda sıkıntı yok ilk 10-15 dakika. Fakat sonrasında aşırı derecede kesinti olmaya başlıyor. 3-5 dakikada bir ping değeri fırlıyor, ani yükseliş ile birlikte anında normale dönüyor. (oyunlarda 2-3 saniye her şeyin durmasına ve ani çıkış düzeldikten sonra her şeyin aniden olmasına neden oluyor) Bu durum sürekli tekrar etmeye başlayınca internet bağlantısı kopmaya başlıyor. Wifi ile bağlantı kurmaktayım. Modemi kapatıp açınca dahi düzelmiyor. Kablolu bağlantı kurdum, sorun aynı şekilde devam ediyor.

NOT: Bu ekran görüntüsü en iyi halidir. Dakikada 3-4 kez bu ping fırlaması olmaktadır. Bunu fark etmenin en kolay yolu online olarak oynana oyunlardır. Ek olarak video izleme siteleri de.



Bu değerler en iyi halidir. Normal olarak 40-50 arasında seyretmekte gözüküyor. Fakat bir süre kullanmaya devam ettikten sonra minimum 80, maximum 1.000'e kadar çıkış sergiliyor.


Bu yazıyı yazarken yaşanan sorunu daha detaylı anlatan bir fotoğraf daha ekliyorum:




Modem Bilgileri:
2 adet modeme sahibim.

  1. Huawei HG630a

  2. TP Link


Her ikisinde de aynı sorun mevcut.

Modem Kullanım Süreleri:
TP Link modem 4 yıl civarında kullanıldı. ( şahsi satın alımım )
Huawei modem 2 yaşında ( *****'in tivibu ile birlikte verdiği modem )

Çözüme kavuşmayan problemler:
Yukarıda da belirttiğim gibi günlük müşteri hizmetlerine sorunu bildirmekteyim. Hat değerlerinin normal olduğunu, alabileceğim maximum hızı ( 16 MBit ) aldığımı söylüyorlar. Arıza koydu oluşturulup kontrol edilmesini talep ediyorum. Belirli bir zaman geçtikten sonra sms geliyor. Sorun giderildi mi, devam ediyor mu şeklinde. Devam ediyor olarak yanıtlıyorum ve daha ses gelmiyor. Bunu 1 hafta içerisinde 3 kez tekrarladım ve sonunda ***** firması ücretli olarak destek sağlayacağını belirtti. Para konusu olunca görevlilier hemen gelip kontrol ediyorlar tabii. Fakat kabul etmedim.

Çözüm için yaptığım işlemler:


  1. Air Ties bir modem takarak test ettim. Sonuç aynı durumda.

  2. ADSL kablolarını değiştirdim.

  3. Modem adaptörünü değiştirdim

  4. Ev içerisinde her odada prizde adsl portu var. Evdeki tüm odalarda ve balkonda ki prizlerde denedim. Sorunun port ile alakalı olmayacağını sanıyorum.

  5. Bilgisayarımın ethernet driver ve wifi driver temiz kurulum yaptım.

  6. Akranımın bilgisayarı ile test ettim. Sorun bilgisayardan veya kullandığımız telefonlardan değil.



Olası problem:
Apartman portlarında sıkıntı olabileceği söylendi. Elektrikçi çağırıp, kontrol edilmesini söyledi ***** müşteri hizmetleri. Fakat apartmanda kimsede sıkıntı yokken sadece benim sorun yaşamam beni bu konuda doğru çözüm olduğuna inandırmıyor.

Ne yapmam gerekiyor:
Konu hakkında detaylı yardımınıza ihtiyacım var. Aklınıza gelen en ufak bir detayı dahi paylaşırsanız memnun olurum. Şimdiden teşekkür ederim.
 

 

wmaraci
reklam

mkarson mkarson Web Dev. - Sec. Expert Kullanıcı
  • Üyelik 20.06.2016
  • Yaş/Cinsiyet 31 / E
  • Meslek Web Developer - Security Exp.
  • Konum İstanbul Anadolu
  • Ad Soyad M** K**
  • Mesajlar 196
  • Beğeniler 0 / 88
  • Ticaret 11, (%100)
Apartmanın iç tesisatında kullanılan telefon hattı kablolarından kaynaklanabilir. Kablodan kabloya fark olabiliyor. Bundan dolayı yavaşlık söz konusu olabilir. Yada alt yapı ekiplerinin çektikleri hattan kaynaklı bir sorunda olabilir.
 

 

reload58 reload58 Çaylak Mühendis E-Mail Onaysız
  • Üyelik 10.02.2014
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Öğrenci
  • Konum Sivas
  • Ad Soyad H** A**
  • Mesajlar 1176
  • Beğeniler 530 / 286
  • Ticaret 0, (%0)

mkarson adlı üyeden alıntı

Apartmanın iç tesisatında kullanılan telefon hattı kablolarından kaynaklanabilir. Kablodan kabloya fark olabiliyor. Bundan dolayı yavaşlık söz konusu olabilir. Yada alt yapı ekiplerinin çektikleri hattan kaynaklı bir sorunda olabilir.


Bunun kontrolü için ne yazık ki ücret talep ediliyor. Sorun varsa bile bu benim ile alakalı bir problem olduğunu düşünmüyorum. Apartmanda komşularımız internetin de sıkıntı yaşamadan kullanım sağlayabiliyorlarmış.

Ekleme yapıyorum:

TTNet'in haricinde bilgisayarıma kablolu veya kablosuz olarak telefonumdan internet erişimini aktif ediyorum. En ufak bir ping sıkıntısı yaşamıyorum. Turkcell internetinin 3G hizmetini kullanarak bunu test ettim. Sorun bariz ortada fakat müşteri hizmetleri bizi cahil bir insan yerine koyarak sadece TTNeT DNS'lerini yazdırarak görüşmeyi sonlandırmaktan başka bir şey yapmıyor.
 

 

wmaraci
Konuyu toplam 1 kişi okuyor. (0 kullanıcı ve 1 misafir)
Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al