SametTEKE adlı üyeden alıntı

UTM 5 adet bileşenden oluşur. Bunlar:

1-utm_champaign: Kampanyanın ismi (zorunlu)
2-utm_source: Linkimin kaynağı (zorunlu)
3-utm_medium: Pazarlama aracı (zorunlu)
4-utm_term: Anahtar kelime reklamında kelime tanımlama
5-utm_content: İçerik (özellikle A/B testlerinde farklı reklamları ayırt eder)

site.com/?utm_source=WMAraci&utm_medium=banner&utm_campaign=reklam

Bu link tıklandığında bana şunu söyleyecek: Reklam kampanyasında, WMAraci sayfasında yayımlanan, banner içeriğinde bir ziyaretçi web sayfamı ziyaret etmiş.

Yani sosyal medya paylaşımında en kısa şekilde şu şekilde kullanabilirsiniz:

http://www.defilo.com/?utm_source=WMAraci&utm_medium=banner&utm_campaign=reklam

Analytics görüntüsü:



Bu şekilde WMAracı'ndaki banner'dan hit geldiğini anlayabilirsiniz. Ancak linkin bu şekilde verilmesi gerekiyor. Yani site sahibi linki site.com/?utm_source=WMAraci&utm_medium=banner&utm_campaign=reklam şeklinde yapmalı.


Teşekkür ederim hocam aydınlattığınız için