Söz konusu duruma ilişkin mevzuat hükmü aşağıdaki gibidir:

GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞİ
MADDE 9 – (1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;

a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,

b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,

c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,

durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.


Bilgisayar gibi ürünlerde azami tamir süresi 20 iş günüdür. Dolayısıyla söz konusu tamir süresi 20 iş gününü geçmişse satıcıya ihtar çekip bedel iadesi yapmalarını, aksi takdirde dava açacağınızı bildirebilirsiniz.