Dersler 4 yıla yayılarak daha ayrıntılı ve etkili alınmış oluyor. Siz 1 etkinlik yaparken eğitim fakültelerinde 4 farklı etkinlik yapılıyor en basitinden. Yani bir öğrenciye konuyu 1 günde mi daha iyi öğretirsiniz yoksa 4 güne yayarak bol örneklerle mi? Bilginin unutulmasından bahsetmişsiniz. Eğer eğitim bilimlerini iyi bir şekilde alsaydınız kalıcı öğrenmeden haberiniz olurdu. Düz anlatımla öğrenilen bir konu tabiki de unutulur. Asıl unutulacak olan şey 1 yılda hızlı hızlı slaytlardan öğrendiğiniz derslerdir. Ayrıca 4 yılda unutulan şeyi siz mezun olduktan 4 yıl sonra unutmayacak mısınız onu da merak ettim doğrusu.
Mantık düzse 1000 ders staj yapsanız da ne fayda...
Ayrıca siz müfredattta ne varsa onu anlatmak zorundasınız. Süslemek sizin elinizdedir sadece. 19 Mayıs öğrencinin karşısına bir sınavda çıkarsa ve yapamazsa bunun sebeplisi kim olacak sanıyorsunuz. Siz mi yoksa sistem mi?
Son olarak formasyon sahibi bir kişi işini tam ve doğru bir şekilde yapsa da, yapmayanlar mutlaka olacaktır. Aynı şey eğitim fakültesi mezunu için de geçerlidir. Fakat burda sorumlu kişi eğitim fakültesi mezunu olandır. Çünkü ona her türlü eğitim verilmiştir. Ve gereken yapılmıştır. Formasyonda sorumlu ise devlettir. Ne verdin ki ne bekliyorsun diye sorarlar devlete...