hocam ders saati konusunda v.s değişiklik olmadığından bahsediyorum ben,
tekrar söylüyorum formasyonda öğrenilecek bilgileri her des uygulamaya kalkarsanız zamanı kullanamaz,dersi yetiştiremezsiniz bu hikayeden başka bir şey değildir.
süslemek dediğiniz şey sadece formasyon bilgileri ile olacak iş değildir, olay örgüsünü siyasi,askeri sebeplerini ve o dönemki sosyo-ekonomik durumu sentezleyerek öğrencilerin dikkatini çekecek şekilde anlatılması gerekir, bunun içinde tarihi tam anlamı ile bilen öğretmenlerin olması gerekir.


sanıyorum "kalıcı öğrenme" dediğiniz şey bilginin iz bırakması, yaşantımızın bir ürünü olması ve bu bilgi sayesinde kalıcı davranış değişikliği sağlanması, eğer bunlar ise bunların olması için derslerin genel geçer bilgiler dışında yukarıda da dediğim gibi sentezleyerek gerekirse mevcut yaşamdan örnekler verilerek anlatılması daha önemlidir ki bu konuda fen edebiyatın daha iyi yetiştiğine inanıyorum,

Son olarak formasyon sahibi bir kişi işini tam ve doğru bir şekilde yapsa da, yapmayanlar mutlaka olacaktır. Aynı şey eğitim fakültesi mezunu için de geçerlidir.


buraya katılıyorum bir önceki yazımda dediğim buydu,

Fakat burda sorumlu kişi eğitim fakültesi mezunu olandır. Çünkü ona her türlü eğitim verilmiştir. Ve gereken yapılmıştır. Formasyonda sorumlu ise devlettir. Ne verdin ki ne bekliyorsun diye sorarlar devlete...

ben hâlâ formasyon alan öğrencinin de tam donanımlı olduğuna inanıyorum ve dersini kötü anlatan öğretmen varsa sorumlu olan öğretmendir.

gece 9-10 a kadar yazamayacağım yönetmem gereken bir konferans, ardından da derslerim var
geldiğimde size cevap vereceğim hocam