1. Unity(C# JavaScript) , Unreal Engine(C++ , Blue Print) , Construct 2(Bilgim yok) , Godot
Engine (Python)
Bu oyun motorlarının Hepsinde Build Run All Platform'dur yani tek bir build ile mobil , Mac , HTML5 , Win gibi platforumlarda uyumlu şekilde çalışır hepsinin avantajları ve süreçleri vardır.
2. Bir çok farklı yöntemi var ama genellikle Oyun motorları içerisinde fremawork hazır şekilde duruyor ama tam manası ile öğrenmek istiyorsanız bunu sıfırdan yapabilmeniz ve nasıl çalıştığını öğrenmeniz gerekmekte
3. İlk etapta basit 2D veya karmaşık olmayacak oyunlar yapmayı düşündüğünü farz edersek ve öğrene öğrene gittiğinide çabuk kavrar isen elle tutulur bir şey min 5 aydır tabi bu 5 ay ileride büyük bir nimet olur. Maliyet olarak İnternette bulunmayan (Free ve bazı forumlar dışında) Model , Script , Texture gibi şeyleri satın alman ve test aşamasında Ücretsiz ve bazı durumlar dışında alaçağın düşük bir sunucudur.
Bunun dışında ileride elbet giden şeyler olacak ama gelirde olacağı için ilk etaptakilerini söylüyorum. :)
4. Google Play Uygulama yüklemek ister isen 25$ (Dolar) ödemen gerekmekte bu tek seferlik ve kalıcı bir ödemedir. Daha sonrasında Uygulamanı yükleye bilirsin. Steam 100$ Almakta tek seferlik ve kalıcı bir şekilde ve oyun tutar ve bir yere gelir ise bu ücreti geri ödüyor. Ios'da ise YILLIK 100$ ödüyorsun (her yıl) Ek olarak bu platforumların hepsinin satış başı komisyonları vardır. Oyun ücretli bir şekilde pazarlanacak ise örneğin Oyun 10 TL ise sana gelen ücret 7,5 veya 8 TL olucaktır. (Tüm platforunlarda gecerlidir komisyon oranları farklıdır hepsinin)
5 Uygulamadan uygulamaya dağlar kadar fark var , sondaki sadece fb ve ins tam olarak anlamadım. standart bir uygulamada 30k indirmeye ortalama 3-5k arası ödeme yapar iken 30k oyunda ise bu rakam 5-6k arasında olur. (Tabi adam akıllı bir oyun ise) bu alacağın reklam veya reklam değilde yapacağın satış vs bir çok değişken durum mevcut ama standart ad reklamları ile raklamlar bunlardır
Farklı bir sorun varsa ise seve seve yanıtlarım. Bu dediğim oyun motorlarını araştır gelecek vaat eden ve en cok bilgiyi ve öğrene bileceğin ve aşına olduğun engine seç gerekir ise C++ ile native bir şekilde sıfırdan bir oyun motoru temellerini öğrenerek başla ama kesin ve kişiden kişiye değişmeyen tek bir şey vardır Oyun sektöründen ilerlemeyecek isen bu sektör sana 3-5 aylık bir emek ile sadece zaman kaybı olur kesin bir şekilde kararın var ise bu alanda ilerle standart bir yazılımcıdan daha iyi ücretler alırsın. :)