-
Üyelik
03.01.2015
-
Yaş/Cinsiyet
25 / E
-
Meslek
Webmaster
-
Konum
Trabzon
-
Ad Soyad
M** U**
-
Mesajlar
1343
-
Beğeniler
259 / 258
-
Ticaret
22, (%100)
Merhabalar Herkese reklamdan kazanç sağlamaktayım ve fatura kesmek zorundayım Trabzonda yaşıyorum hazır ofis veya sanal ofis kiralayayım dedim hazır ofis zaten yok , sanal ofis istanbulda var fakat mali muşaviri orda tutup vekaletide ona vermem gerekliymiş karışık işler.(maalesef başka yöntem bulamazsam bu şekilde sanal ofis kiralayacağım.)
Size sormak istiyorum Ayda 1 Kere Fatura Kesmek İçin En Uygun Şekilde Nasıl Bu İşi yapabilirim öneride bulunabilirmisiniz?
-
Üyelik
21.09.2015
-
Yaş/Cinsiyet
34 / E
-
Meslek
öğrenci(üni)
-
Konum
Tekirdağ
-
Ad Soyad
B** C**
-
Mesajlar
17
-
Beğeniler
1 / 13
-
Ticaret
0, (%0)
Merhaba,
Fatura kesebilmek için vergi mükellefi olmalısınız? Geliriniz yüksekse homeofis olarak evinizi ofis gösterebilirsiniz. Tek avantaj kira elektrik su internet gibi masraflardan yırtarsınız. Vergisel olarak vergi mükellefi olduğunuz andan itibaren her ay vergi ödersiniz. Kâr ederseniz kâra göre, zarar edersenizde verginin EKP sini(eğitime katkı payı) ödersiniz.
Vergiler ve EKP leri
Her ay Kdv (EKP 35 TL)
Her ay Muhasebe (100-200 TL Arası)
Her ay Bağkur (500-600 Arası Zamanında ödeyince indirim oluyor)
3 ayda bir muhtasar (EKP 50-60 Arası)
3 ayda bir peşin vergi (EKP 50-60 Arası)
Yılda bir yıllık gelir vergisi (EKP 50-60 Arası)
Yılda bir defter tasdik (İşletme 300-400 TL, Bilanço 700-800 TL)
5 Yıllık Muhasebe Elemanı
8 kişi bu mesajı beğendi.
-
Üyelik
03.02.2017
-
Yaş/Cinsiyet
53 / E
-
Meslek
Web Tasarım
-
Konum
İstanbul Anadolu
-
Ad Soyad
D** K**
-
Mesajlar
4765
-
Beğeniler
3157 / 3156
-
Ticaret
12, (%100)
Home ofis yapsanız?
Bu şekilde işyeri masraflarınız olmaz.
-
Üyelik
16.12.2014
-
Yaş/Cinsiyet
42 / E
-
Meslek
Muhasebe
-
Konum
Ankara
-
Ad Soyad
H** G**
-
Mesajlar
780
-
Beğeniler
465 / 297
-
Ticaret
1, (%100)
ademkanidagli adlı üyeden alıntı
bulut59 sanki rakamları fazla yazmışın.
noterde 100 TL tasdik ücreti alıyorlar 400 TL muhasebeci alıyor muhasebe tutmaya gerek yok bence. 300 TL kara geçer defteri kırtasiyeden alıp numaralandırsam kendim de götürsem kabul ediyor noter tasdik edip veriyor bana.
başlamasını bildirir kişi. vergi dairesine.
birde stopajını yatırır kira 100 TL yapsın mesela daha az öder
kdv sini öder
bence daha uyguna yıllık kapatır bu işi
Beyannameyi kim gönderecek hocam?
Ameliyat için doktora da ihtiyaç yok zaten, herkes kendisi kesip dikebilir.
Ağacı Sev Yeşili Koru Ayıyı Öp!
Bayro
Opencart e-ticaret PRO
Kullanıcı
-
Üyelik
02.08.2012
-
Yaş/Cinsiyet
32 / E
-
Meslek
e-ticaret
-
Konum
İstanbul Avrupa
-
Ad Soyad
F** D**
-
Mesajlar
1084
-
Beğeniler
305 / 304
-
Ticaret
27, (%100)
Basit usulde home office olarak düşünün derim.
-
Üyelik
16.12.2014
-
Yaş/Cinsiyet
42 / E
-
Meslek
Muhasebe
-
Konum
Ankara
-
Ad Soyad
H** G**
-
Mesajlar
780
-
Beğeniler
465 / 297
-
Ticaret
1, (%100)
Ben de muhasebeciyim. Dediğiniz şey muhasebecinin üçkağıtçılığından değil, mükellefin her işi muhasebeciye yıkma, kendi işini takip etmeme durumundan kaynaklı. Muhasebeci senin ayakçın değil ki vergi borcunu ödesin hocam. Bankaya gönderip vergini ödettirecek birini arıyorsan ayakçı tutarsın, götürür halleder o.
Muhasebecinin görevi anlaşmalı olduğu mükelleflerin mali işlemlerini belli bir ücret karşılığı yapmaktır. Yani muhasebeci senin beyannameni gönderir, resmi defterini tutar. Senin ayakçılığını yapmaz.
Gerisi mükellefin işidir, vergilerini ödemek, borç durumunu takip etmek, gelirini giderini gözden geçirmek vs.
O sonradan 50 bin zarar eden yakınlarına sor, çoğu aylık milyar milyar para kazanıp muhasebe ücretini ödememişlerdir yıllarca, haliyle muhasebeci de sözleşmeyi feshedip beyannemeleri vermemiştir.
Aynı tür mükellefler bizde de var, neredeyse adamın yerine gerdeğe bizim girmemizi bekliyor, ama iş muhasebe ücretini ödemeye gelince 2-3 yıl para ödemeyi düşünmüyorlar :)
O gönderdiğin link "e beyanname" göndermek içindir, ve sadece şifresi olanlar beyanname gönderebilir. Şifre de beyanname gönderme yetkisi olan mali müşavirlere verilir. Avukatlar dışında hiç kimse bir mali müşavir olmaksızın beyanname veremez o linkten. İnanmıyorsan bir dene :D
Ayrıca beyanname yılda bir kez verilmez, her mükellefin her ortalama 2-3 beyannamesi vardır, yaptığı işe göre değişir bu sayı.
Senin bahsettiğin mükellefler de muhasebeciye ücret ödememek için "nasılsa yılda bir kere beyanname veririm" diyerek uyanıklık ettiğini düşünenler galiba, sonra da beyanname vermemekten cezayı yemiştir.
Ağacı Sev Yeşili Koru Ayıyı Öp!