Merhaba,

İlk etapta şunun farkında olmamız gerek; karşımızdaki şirket global piyasalara teknoloji kavramının, girişimcilik kavramının girmesine en büyük katkılardan bir tanesini sunan bir şirket. Bu bağlamda konuyu 2 farklı ana dal altında inceleyebiliriz. Birincisi etik kurallar, ikincisi hukuki boyut.

Etik kurallar konusunda hassas olduğunuzu ve konuyu sadece merak için açtığınızı varsayarak direk ikinci boyuttan yorum yapacağım. Facebook reklam ödemelerini facebook sizden talep etmez, siz facebook'tan borç alırsınız. Bu durumda, reklam verme, business account oluşturma, hedef kitle belirleme gibi aşamalarda sizinle kullanıcı bilgilerini "alıcı" olduğunuz için paylaşımda bulunur. Devam eden süreçte de verdiğiniz reklamın kalitesini takip etmeden, birkaç kelime süzgeci ve grafik süzgecinden geçirerek kendi kullanıcılarına bu işlemi "ücreti sizden alacağına inanarak" gerçekleştirir. Ve ödeme yapmanız için, ödeme yapma taahhütü verdiğiniz tarayıcı üzerinden size ilk etapta belirli aralıklarla, devam eden süreçte de sabit olarak bunu hatırlatır.

Bir üst paragrafta yazılmış her şey, Facebook'un bir Türkiye temsilcisi vasıtası ile size mahkeme açması adına yeterlidir. Hem alıcı olmayı kabul edişiniz, hem kart bilgilerinizi girerek borç yapışınız açılabilecek tazminat-tahsil davalarından paçanızı sıyıramamanız adına gerekli ortamı oluşturabilir.

Bazı şirketlerin CEO'ları aynı zamanda İcra Kurulu Başkanları oldukları için ödeme konularında oldukça titiz bir davranış sergiler. Lakin Mark Zuckerberg'in hisselerini satarak hayır işi gerçekleştirme gibi bir alışkanlığı olduğu için, yakın dönem politikalarında da ağırlığı Instant Articles'e verdiği için kişisel fikrim olarak en azından önümüzdeki 1 yıl daha bir problem yaşamayacağınızı düşürüyorum. :)