Merhaba,
Öncelikle hayırlı ve uğurlu olmasını dilerim. Hedeflerinin bir an önce gerçeğe dönüşmesi, hem seni, hem de üye olan satıcıları oldukça rahatlatacaktır.

Strateji konusunda önemli birkaç fikir paylaşımı yapmak istedim. Kısaca özetlemeye çalışacağım;

Hem Bionluk, hem de Sadeceon sitelerinde 2013-2014 döneminde önemli miktarda gelir elde ettim grafik tasarım üzerine. Bu sitelerin biz satıcılara verdiği motivasyon "İşini doğru yap, yoksa paranı alamazsın!" olur iken, alıcıya da "İşini yaptıracak kişiyi doğru seç, yoksa zaman kaybedersin!" mottosunu benimsetti. Bunu dikkate almanız, kreatiflerinizi oluştururken üzerinde düşünmeniz oldukça sağlıklı olacaktır.

İkinci aşamada tanıtım çalışmalarından bahsetmek istiyorum. Örneğin burada açtığınız bu konu, her ne kadar fikir alma ve satıcıları sitenize çekme amaçlı da olsa, "Tüm tasarımcılar burada, hadi işini daha ucuza yaptır" gibi bir perspektif etrafında açmış olsaydınız, ben dahil birçok kişi "Hmmm, demek ki satış yapılıyor burada" diye düşünerek sitenize daha bir sempati ile inceleme yapardı. Bu, sosyal medya ve diğer tanıtım çalışmalarınız için aklınıza bulunması gereken bir durum bence.

Üçüncü olarak, çok fazla alt kategoriniz bulunuyor. Bu kısımda yine birinci aşamada belirttiğim sitelerden örnek vereceğim. Bionluk'un Sadeceon'a göre daha kaliteli kişiler ile satış ortaklığı yapmasının ana sebebi sade ve öz kategori tercihi ile birkaç yıl geçirdikten sonra alt kategorileri açmak olmuştu. Sadeceon ise açılışının hemen sonrasında birçok alt kategori (Sizin şu an yaptığınız gibi) devreye sokarak insanların kategorilere göre "daha rahat" alım yapmasını sağlama stratejisini izledi. Burada da aslında işin mantığını anlamak gerekiyor. Bionluk, kullanıcıların sitede daha fazla arama yapmasını sağlayarak onları ilk etapta bu sitede çok seçenek olduğuna ve aradığını bulma konusunda hassas davranması gerektiğine ikna ederken, aynı zamanda "bu kadar arama yaptın, e hadi siparişini ver" gibi bir alt mottoyu da işlemeyi başardı. Sadeceon'da ne aradığını bilen kişi, girdi, aldı, çıktı. Bu küçük fark, iki site arasındaki temel kalite farklılığını ortaya koydu diye düşünüyorum.

Dördüncü olarak ise internet sitesi için harcayacağınız bütçeyi tartmanız olacaktır. Rahmetli Sakıp Sabancı'nın "10 Liran varsa 9'unu reklama yatırman gerekir" cümlesini hatırlatarak daha fazla uzatmadan söyleyeceklerimi noktalayayım. :)