Zeigarnik etkisi geçenlerde
Barış Özcan’ın videosunda denk geldiğim bir kavram. Bir psikiyatr tarafından restoranda yemek yerken dikkatini çeken olay sonucunda keşfediliyor. Restorandaki çalışan personeller tamamlanmış olan siparişleri hatırlamakta zorlanırken, tamamlanmamış olan siparişleri çok daha rahat olarak hatırlayabiliyorlar.
Slovak psikiyatr Zeigarnik bu olayın üstüne laboratuvarına dönüyor, araştırmalar ve deneyler yapmaya başlıyor. Tüm bu araştırmalar ve deneylerin sonucunda
Zeigarnik etkisi denilen bu kavramı ortaya çıkarıyor. İşlerin oluşturduğu yoğunluğu, işler tamamlandıktan sonra beynimiz otomatik olarak atıyor ve kendisini rahatlatmaya çalışıyor. Fakat bitmemiş olan işler hala beynimizi meşgul etmeye devam ediyor. İşlerin tamamlandıktan sonra beynimizden atılmasına yani unutulmasına Zeigarnik etkisi deniyor.
Bu etki ortaya çıktıktan sonra belli başlı yöntemler halinde reklam gibi birçok alanda strateji olarak kullanılmaya başlanıyor ve ciddi etkiler yarattığı görülüyor. Zeigarnik etkisine içimizde bitmeyen aşkların unutulamamasını, 3 gün süren ama aklımızda bitmeyen tatillerin tatlarını gibi örnekleri verebiliriz.
Yazı : http://www.sakatadam.com/blog/ne-ki-bu-zeigarnik-etkisi/