MuhammedAVCI adlı üyeden alıntı

cnrsgr Konuyu inceleyip böyle güzel bir soru sorduğun için ben teşekkür ederim.

ilk olarak şirketleşmek demek yoktan gider demek olarak düşünebiliriz. şimdi sana şirketleşmeye giden adımları yazacağım.

- Site Adresi ve Yazılımı Belirlendi
- İçerik Girişi Yapılmaya Başlandı
- Yönetim Ekibi Kararlaştırıldı ( grafiker - yayın yönetmeni - editör - webmaster - seo uzmanı - sosyal medya editörü vsvs )
- Site Reklamları Yayınlanmaya Başlandı
- Site üzerinden reklam alınmaya başlandı
- Gelir Elde edilmeye başlandı
---> işte bu noktada şirketleşmen gerekmektedir. böylesine bir projede vergi verecek kadar gelir elde edebileceğin için ve bu gelirleri kurumsallaşıp daha büyük firmalarla reklam anlaşması yapabilmen için şirketleşmen gerekmektedir.
örn; kadinlarklubu


Alıntı yapıyorum, en son aşamada güzel bir karşılıklı röportaj oluşacağı düşündüğüm için konuyu takip eden kişilerin rahat inceleme şansı olsun istedim. :)

Öyleyse soruyu devam ettiriyorum bende, senaryoda ufak değişiklikler yapabilirim. :)


  1. Adım: İnternet site adresini belirledik, yazılımı aldık, içerik girişine başladık.

  2. Adım: Adwords ve Facebook için reklam çıkışlarını mevcut Yayın Yönetmeni kendi tecrübesine göre gerçekleştirdi.

  3. Adım: İlk aşama olarak Google Adsense başvurusu yapıldı, onaylandı, reklam çalışmaları başlandı.

  4. Adım: Yönetim kadrosu; Yayın yönetmeni, 4 editör, 1 Sosyal Medya uzmanı 1 Dış işler sorumlusu olarak büyütüldü, SEO işlemi için bir ajans ile anlaşıldı.

  5. Adım: 1.000 TL olarak başlayan bütçe, gelir modelleri eşliğinde 2.500 TL'ye çıktı.



Dış İşler Sorumlusu'nun pazarlama/ilişkiler alanında tecrübeli/yetenekli olduğunu varsayalım. Son adımda internet sitesinin gelirinin 1.500 TL yükselişinde aylık 3.000 TL'lik adsense geliri olduğunu varsayalım, tık başı 0,25 kuruştan; aylık 12.000 tık, yüzde 1 geri dönüş olduğunu varsayarak 1.2 milyon gösterime eriştiğini varsayalım. (Rakamlar biraz afaki oldu.)

Bu sürece gelebilmek adına geçirilen sürenin de 12 ay ( 1 yıl ) olduğunu, bu vadede site için çalışmaların düzenli bir şekilde devam ettiğini belirtelim.

Devam eden süreçte bir şirket kurmamak, bu başarıyı ciddiye almamak olarak yorumlanacağı için şirket kuruluş aşamasına geçeceğiz, evet. Peki grafik, video, yayın yönetmeni, editör, sosyal medya, SEO, webmaster branşlarından hangilerini istihdam etmeli, hangilerini dışarıdan hizmet olarak satın almalıyız? Dışardan satın alacağımız hizmetler için yapılacak toplantı sıklığı hangi aralıkta olmalı?