KOSGEB Desteğini kafandan sildiğini varsayarak şöyle 2 tavsiyede bulunabilirim:
Tek başına yaşıyorsan:
Bir ev tutulur. Ev sahibi ile ofis+işyeri kullanımı konusunda anlaşma sağlanır, bu madde kira kontratında belli edilir. Evin en az 2 odası ofis düzenine getirilir. Bu odalarda yerde halı olmaz, çalışma masaları, sekreter masası, televizyon düzeni vb. gibi bir ofisin sahip olduğu düzen oluşturulur. Kapı girişine ve apartman girişine de minik levhaları unutma. Muhasebeci ile konu görüşülüp, açılış bu adres üzerinden gerçekleştirilir. Bu sayede home office bir girişim başlatmış olup, ev kirası,faturalar gibi giderlerin OFİS OLARAK KULLANILAN ALAN/EVİN TOPLAM ALANI oranına göre aylık gider olarak gösterebilirsin.
Ailenle yaşıyorsan ya da ev arkadaşların varsa:
Oturduğun muhite yakın bir yerde, sokak arasında, 10-12 m2 büyüklüğünde en düşük ücret karşılığında depo/ardiye vari bir dükkan tutulur. Bir masa konulur. Açılış, bu adres üzerinden yapılır. Aylık kira giderine de katlanılır. :)