Merhaba herkese, özellikle freelance olarak ticari firmalara sosyal medya yönetimi yapan/yapmış olanlar için bir sorum olacak.
Sosyal medya sayfa yönetiminde bu noktada en can alıcı kısım düzenli içerik üretimi.
Öreğin bir rent a car ya da bir iş üniforması işi yapan firmanın sosyal medya yönetimi işini devraldınız. Sosyal medya reklam çalışmaları, monitoring, gönderi istatistikleri sayfa optimizasyonları vs. her şeyle ilgileniyorsunuz içerik olarak da Yine örnek veriyorum hadi haftada 3 paylaşım yapmak üzere anlaştınız. Bu içerikleri nasıl üretiyorsunuz?
Yani bir rent a car ya da bir iş üniforması firması için haftada 3 tane sürekli farklı farklı paylaşılacak unsurları nasıl bulabiliyorsunuz? Ayrıca bu içeriklerin üretilmesi; yani konunun fikrin bulunması, buna göre fotoğrafın bulunması, tasarımın yapılması, bir iki cümlelik metnin ve hashtaglerin yazılıp tüm hesaplarda paylaşılması oldukça zaman almalı. Bu durumda 2-3 tane firmaya bile hizmet verdiğinizde direkt kilit olup başka iş yapamaz duruma gelmiş olmanız gerekir.
En son çalıştığım firmada sosyal medya yönetimi yapıyordum fakat içerikleri ben üretmiyordum hazır geliyordu. O açıdan bu konuda bir eksiğim var.
Kısaca içerik üretimi kısmı beni en çok düşündüren kısım. Siz neler yapıyorsunuz?