Facebook Lead Ads
Facebook sosyal paylaşım sitesinin yeni reklam modeli Facebook Lead Ads ile potansiyel müşterileriniz hakkında daha fazla bilgiye erişebilirsiniz.
Facebook potansiyel müşteri bulma reklamları hedef kitlenizdeki müşterilerinize formlar sunmanızı sağlar. Sunmuş olduğunuz bu formlar sayesinde müşteri kitleniz hakkında daha detaylı verilere erişerek çalışmalarınızı bu doğrultuda geliştirmenize yardımcı olur. Her şeyin hızlı ve çabuk ilerlemesi gereken dijital dünyada insanlar internet üzerinden form doldurmaktan çoğunlukla kaçınmışlardır. Sürekli doldurulması gereken formlar sunduğunuz zaman müşterilerinizin sayfanızdan ayrılmasına neden olabilirsiniz. Facebook Lead Ads reklamları bu noktada tam anlamıyla kullanıcı dostu desek yanlış olmaz. Facebook Lead Ads reklamlarının bizlere sunmuş olduğu avantajlardan yararlanmak için biraz daha yakından inceleyelim;
Hedef kitlenizdeki müşterilerinizden daha detaylı bilgi mi almak istiyorsunuz?
Facebook Lead Ads reklamları müşterilerinize formlar sunarak bilgi almanızı sağlamaktadır. Facebook Lead Ads’i, çekici kılan taraf form doldurma özelliği değil, bu formları Facebook kullanıcısının verilerinden çekerek otomatik olarak doldurmasıdır. Zaten diğer Facebook reklamlarından farklı kılan özelliği de form doldurulmasıdır. Dediğimiz gibi hiçbir kullanıcı uzun uzun veri girişi yapmak istemez. Bu açıdan otomatik form doldurarak potansiyel müşterileriniz ve mevcut müşterileriniz hakkında daha fazla veriyi hızlı bir şekilde toplayabilirsiniz. Erişim sağladığınız bilgiler doğrultusunda müşterilerinizin istek ve taleplerini daha sağlıklı bir şekilde analiz ederek çalışmalarınızı daha verimli hale getirebilirsiniz.
Potansiyel Müşteri Bulma Reklamları Nasıl Oluşturulur?
Facebook hesabınızdan reklamlar oluştur sekmesine geldiğiniz zaman sol tarafta Reklam Hesabı “Yeni Oluştur” kısmından ülke, para birimi ve saat dilimini seçtikten sonra devam edebiliriz. Potansiyel müşteri reklamlarını yayınlamak için “Sayfa” bölümünün altında yer alan bölümden koşulları kabul etmeniz gerekiyor. Aksi halde bu işlemleri yaptıktan sonra potansiyel müşteri bulma reklam ayarları sekmesi açılmayacaktır. Hedef kitle bölümün altında reklamlarınızın yayınlanacağı hesapların konumunu, yaş aralığını, cinsiyeti gibi özelliklerine göre filtreleyebilirsiniz. Reklamın yayınlanacağı kitlenizin özelliklerini belirledikten sonra reklam alanlarını belirlemek için bir sonraki adıma geçebiliriz. Yayınlanacak olan reklamın akış sayfası, makaleler gibi hangi alan üzerinden yayınlanacağını belirleyebilirsiniz. Birde yeri gelmişken söyleyeyim. Şu anda verdiğimiz bu reklam özelliklerini aynı şekilde kullanarak İnstagram hesabımızda da yayınlayabiliyoruz. Yine reklam alanları bölümünden İnstagram da akış sayfasında mı yoksa hikâyeler de mi yayınlanacak? Siz belirleyebilirsiniz. Buraya kadar klasik facebook reklam verme adımlarını inceledik. Şimdi potansiyel reklamları verirken neler yapıyoruz bakalım;
Format bölümünden döngü, tek görsel, tek video veya slayt gösterisi olarak reklamınızı yayınlayabilirsiniz.
Biz burada döngü seçeneğinden devam ediyoruz. Döngü seçeneğinde birden fazla resim ekleyerek reklam yayınlayabilirsiniz. Örneğin ürün görsellerini birden fazla ekleyerek ürün çeşitliliğinizi müşterilerinize gösterebilirsiniz. Buradan sonra geldik en önemli noktaya. Potansiyel müşteri formu hazırlama bölümünden müşterileriniz için bir hoş geldin sayfası oluşturarak ilk aşamada dikkatini çekebilirsiniz. Daha önce reklam için eklediğiniz görseli veya yeni ekleyeceğiniz bir görseli kullanabilirsiniz. Sorular sekmesinden form sırasında soracağınız adı, soyadı, mail, telefon, şehir gibi sabit soruların yanı sıra özelleştirilmiş sorularda hazırlayabilirsiniz. Mesela hangi rengi seviyorlar? Ya da hobileriniz nelerdir? Gibi sorular sorarak istediğiniz verilere ulaşabilirsiniz. Örneğin müşterilerinizin en çok sevdiği rengi mavi olarak öğrendiğiniz bir sonraki ürün üretiminizde mavi rengin yoğun olduğu tasarımlar yaparak ürün satışını arttırabilirsiniz. Potansiyel müşteri bulma reklamlarında özel verileri elde ettiğiniz için gizlilik ilkesi sekmesini doldurmalısınız.
Son olarak “Teşekkür Ederiz” sayfasını düzenleyelim. Bu alan müşterinize bırakacağınız son izlenimdir. Hoş bir teşekkür ekranı hazırlayarak alt kısımda yer alan buton ile web sitenize veya istediğiniz bir ürün / hizmet sayfasına yönlendirebilirsiniz.
Facebook potansiyel müşteri bulma reklam modeli diğer reklam modellerine göre daha maliyetlidir. Ancak müşterilerinizden aldığınız bilgiler ile gelecek çalışmalarınızı planlamanız açısından size büyük katkı sağladığından dolayı Facebook potansiyel müşteri bulma reklamları sizlere avantaj sağlayacaktır.
Potansiyel müşteri kitlenize nokta atışı tespitler ile ulaşabileceğiniz reklam modeli hakkında daha detaylı bilgi almak veya Facebook Reklamları hizmetimizden yararlanmak için Sanal Yönetmen ile iletişime geçebilirsiniz.
Kaynak: https://www.sanalyonetmen.com/facebook-potansiyel-musteri-bulma-reklamlari/