Aslında olay şöyle.
Elinizdeki sistemin devamlılığını sağlamak ve sorunsuzca çalışmasını sürdürmek ise amacınız o zaman insanlara koyun muamelesi yapılması normaldir.
Fakat Facebook veya Google gibi yeni şeyler üretmek, geliştirmek istiyorsanız o zaman onların çalışma prensibi mantıklı.
Bir iş için 10 kişi ayrı ayrı görevlendirilir, gruplar oluşturulur. Onlar kendilerine göre işi yaparlar. Sonra tüm bu gruplardan çalışmalar toplanır ve en verimli çalışma harmanlanarak oluşturulur.
3 kişiye evin duvarlarını boyayın demek gibi. Biri çıkar mavi yapalım mobilyayla uyumlu der, diğeri gri yapalım dinlendiricidir der, diğeri de kırmızı yapalım uyuşukluğu önler der. Bunun sonucunda da farklı bir renkte yeni bir karara varılır. Onların çalışma mantığı buna benziyor.
Ama duvarın ne renge boyanacağı belliyse adama işi verip maviye boya dersin. İki farklı yaklaşım var yani işe göre değişiyor. Türkiyedeki çoğu firma hep aynı çizgide stabil kalmayı tercih ettiği için 2. yaklaşımda çalışmak daha mantıklı.