Facebook aldığı yeni kararla, bütün kripto para birimi reklamlarını engellediği duyurdu.
İşte bu kararın ardındaki nedenler ve haberin detayları;
Sosyal medya devi Facebook, son dönemlerde yaptığı değişikliklerle sık sık gündeme geliyor. Daha geçtiğimiz günlerde 2018’de blockchaine odaklanacağını duyduğumuz Zuckerberg, bu kez de kripto para birimlerine getirdiği yasakla manşetlerde yer etti.
Facebook yetkilisinin Business Insider’a yaptığı açıklamaya göre şirket yalnızca kripto para birimleri ya da şifreleme araçları satmaya çalışan anahtar kelimeleri değil kripto para birimleri ile ilgili bütün reklamları yasaklayacak. Peki, Instagram’ı da kapsayan bu yasağın ardındaki neden ne? Facebook söz konusu değişikliğiyle neyi amaçlıyor? İşte ayrıntılar…
Facebook’un bütün kripto para birimlerine yasak getirmesi tüm dünyanın dikkatini çekti.
Geçtiğimiz yıl çılgın yükselişleriyle adından sık sık söz ettiren fakat bu sene düşen fiyatlarıyla gündeme gelen kripto para birimleri, Facebook’un kararıyla darbe üstüne darbe yedi diyebiliriz.
Yeri gelmişken Davos’taki kripto para yorumlarının da pek hoş görünmediğini, neredeyse bütün yorumların olumsuz yönde yapıldığını da belirtelim.
Gerçi yaşanan gelişmelere rağmen sanal para birimlerine inananların sayısı da azımsanacak gibi değil. Hatta Davos’taki kripto para yorumlarına Twitter’dan tepkiler yapmış, bu teknolojiye karşı olanlar eleştirilmişti.
Fakat görünen o ki kripto para birimlerine indirilen darbelerin ardı arkası kesilmeyecek.
Sonuçta; sosyal medya devi Facebook’tan ve doğal olarak Instagram’dan da engel geldi.
Elbette Facebook’un amacı yapılan açıklamaya göre insanları **************ların tuzaklarına karşı korumak.
Kararın ardından açıklama yapan Rob Leathern da konuyla ilgili “insanların aldatmacalardan korkmadan Facebook reklamlarıyla yeni ürün ve hizmetler keşfetmelerini istiyoruz” sözlerini kullandı. Zira Facebook’a göre şu anda kripto para reklamı yapan çoks ayıda şirket iyi niyetli değil.
İlaveten; Leathern kimi çevrelerce “kumar” olarak değerlendirilen ikili opsiyon, ICO ve kripto para reklamları yapan firmaların çoğunun dürüst iş yapmadığını belirtti. İşte bu nedenle şirket yeni politikasını uygulamaya soktu fakat varılacak sonuçlarla sistemin ileride yeniden gözden geçirileceği de ifade edildi.
Kaynak: Paratic.com