Facebook reklamları, bundan 4 sene önce inanılmaz karlıydı... Ancak artık durum farklı...

Hatta doğru optimizasyon ile Facebook'a reklam verip Adsense'den daha fazla kazanmak olasıydı. Tabi Facebook'un dahi mühendisleri bunu bilerek tam bu oranda yaptılar ki; insanlar kullansın, reklamlar yaygınlaşsın. İş doyum noktasına geldikçe reklam başına yollanılan trafiğide düşürdüler. Bundan 8 ay önce bussines tarafına gelen uptade ile bana göre facebook reklamı bitti. (yayıncı tarafında, e-ticaret bitmez zaten:)) Facebook'ta onedio, ofpof, listelist gibi siteleri eskisi kadar görünmemenizin nedeni budur. O güncelleme ile yayıncıların artık facebook reklamı vermesi neredeyse imkansız hala geldi.

Özellikle 2018 başında Zuckerberg'in kendi açıklaması var, bundan sonra timeline'da kullanıcılarımıza daha az reklam ve haber göstereceğiz diye. Insert article tarafını genişletip, platform içerisindeki reklam alanlarını genişletmeye çalışıyorlar. Ancak insert article facebook'tan hiç çıkartmadığı için oradaki trafik analytics tarafında sosyal trafik olarak görünmez. Bu da google'da seo yapmak için en ihtiyacınız olan sosyal sinyallerden maruz kalmanıza neden olacak. İlaveten şu an instagram tarafında çok daha ucuz reklam maliyetleri. Zaten diğer bir amaçta reklam verrenleri facebook'tan oraya kaydırmak. Yani talep çok ama alanları yok. Onları genişletmenin peşindeler. Bunu başarana kadarda reklamları pahalandırdılar bana göre.

Sonuç olarak şu an bakıldığında Google Adwords gerek hedef kitleye tam ulaşım, gerek fiyat olarak çok daha mantıklı.

Yukarıda sıraladıklarım aslında yayıncılar için bir genelleme. Genel nish bir e-ticaret sitesi ele alacak olursak; örneğin fotoğrraf makinası sitesi.

Facebook'ta ancak fotoğrafcılara ulaşırsınız, Google'da fotoğraf makinası alacak adama ulaşırsınız ve şu an fiyatlar neredeyse kafa kafaya gelmiş durumda.
Sorunuzun cevabını sonda verdim ama konuyu okuyan diğer arkadaşlarımızın faydalanması için açıklama yaptım.

İyi Çalışmalar...