Güvenlik açığı olsun veya olmasın sizde bu güvenlikten sorumlusunuz.Bilinçli yapılan her şeyden siz sorumlusunuz.Aşağıdaki maddelerden hangisi tüketici tarafından yapıldıysa hata tüketicidedir. Eğer ki yine de olursa yaptığınız hatayı bankaya haber verirsiniz zaten onlar gerekeni yaparlar.Örneğin dün ve ondan önceki 3 gün önce bana gelen smste sahte sitelere güvenmeyin bizim sitemiz bu budur diye.Görüyorsunuz banka gerekeni yapıyor.Ayrıca verdiğiniz şikayetvardaki tüm konuların hepsi çözüme kavuşturulmuş diye tik var.Yine de görüyorsunuz ki banka yardımcı oluyor.
Suçlu aramak yerine nasıl çözüme kavuştururum diye düşünürsek daha mantıklı olur.
Kendimden de örnek vereyim hata bendeydi, yabancı bir siteden alışveriş yaptım daha sonra internet alışverişini açık bırakmıştım.Hoppala 1 saat sonra hesabımdan play storede 200 tl alışveriş yapılmış.Bunu bankaya bildirdim ve hemen işlem itiraz dilekçesi verdim.Olay bitti ve para hesabıma geri geldi.
Önlemler;
- Hesabınızın numarasını alışveriş yaptığınız sitede kaydetmeniz.(hepsiburada n11 v.b. yapıyor )
- Alışverişiniz bittiği zaman kartınızı hala internet alışverişine açık bırakmanız.
enparanın sitesiden başka siteye girmek örneğin; .com yerine .xyz girmek.Gördüm bunu ve şikayet ettim kapattılar 1 saatte siteyi
-7 Ayda bir kart çalıntı ihbarı veriyorum neden diye sorarsanızda, her ihtimale karşı mutlaka kart bilgilerim bir sitede kaydediliyor veya kaydettiriyorlar.Bende buna istianeden kart bilgileriminden değişmesini istediğim için böyle yapıyorum.
- Telefonunuz rootlu olabilir, zaten giriş yaparken banka uyarı veriyor, bu telefon rootludur güvenlik zaafiyeti vardır.
- Ben nasıl bunu 4 yıldır kesintisiz kullanıyorsam demekki bir şeyler yapılabiliyormuş manasına gelir.
Şikayetvarda yapılan bir şikayetin çözüme kavuşturulduğunda yapılan yorum;
Belki denk geldi belki bu sitenin sosyal gücüyle oldu bilemiyorum ama sevdiğim bir bankacılığı şikayet etmeden memnun değilim.
Her şey hallolur. :)
Teşekkür ederim...
Mrtcn ntka