Arama motoru devi Google'ın sitelerin ziyareti trafiğini ölçtüğü servisi Analtyics sosyal medya etkilerini de kapsamına aldı. Servis bir dizi yeniliği bünyesine kattı.

Son yılların yükselen trendi olan sosyal medya farklı alanlarda da karşımıza çıkmaya devam ediyor. Google Analytics artık sosyal medya etkilerini de ölçmeye başladı.



Google'dan yapılan açıklamaya göre 4 yeni raporu bünyesine ekleyen Analytics, Sosyal Medya Değer Özeti, Sosyal Medya Kaynakları, Sosyal Medya Eklentileri ve Dönüşüm Raporları ile bu dönüşümleri ölçümlendirebilir hale getirdi.

Güncellenen yeni Analytics sürümünde ayrıca raporları dışa aktarıp paylaşılabiliyor. Hatta bu paylaşımları otomatik hale getirmek ya da e-posta ile istenen bir adrese gönderebilmek de mümkün. Ayrıca yeni gelen Etkinlik Akışı Raporu sayesinde ziyaretçilerin etkinlikeri tetikleme sırasını ve bir etkinlikten diğerine geçmek amacıyla en çok kullanılan yolları da görülebiliyor.

Kaynak: ShiftDelete