Dijital Medya Planlamasının Önemi ve Geleceği
Bir şirketin geniş kitlelere ürün satışı yapması için geniş bir bayi alt yapısına sahip olması gerekmektedir. Ancak geniş bayi alt yapısı da yeterli değil. Bu bayilerdeki ürünleri pazarlayacak bir insan kitlesi olmalı. İşte bu insan kitlesine ulaşmak ve ürünlerinizi geniş kitlelere pazarlayabilmek için firmanızın insanlar tarafından tanınıyor olması gerek. Çünkü insanlar genellikle markası bilinen ürünleri tercih etmektedirler. Bir ürün veya marka insanların çoğu tarafından biliniyorsa o ürünün kaliteli olduğu toplum tarafından kabul görmektedir. Bu sebeple de firmaların ürünlerini ve markasını insanlara tanıtması gerekmektedir. Bunun için de reklam yapması gerekmektedir. İşte tam da bu noktada dijital planlamanın önemi anlaşılmaktadır. Dijital medya planlaması iyi yönetilen firmalar başarılı olmakta ve marka değerlerini her geçen gün daha iyi konumlara getirmektedirler.
Firmanızın reklamını yaparken en önemli odak noktalarımızdan biri az maliyet ile büyük kitlelere ulaşmaktır. Büyük kitlelere ulaşmak ise her zaman maliyeti düşük bir yöntem değildir. Bu sebeple dijital medya planlamasını yaparken maliyette iyi düşünülerek planlanması firmanın ayakta kalmasını sağlayacaktır. Bu sebeple genellikle sosyal medya üzerinden yapılan reklamlar firmanın bütçesini sarsmayacak ve değerine de değer katacaktır.
Dijital medya ile ilgili günümüzde en önemli kitlelerden biri sosyal medyadır. Çünkü genç yaşlı neredeyse her kesimden milyonlarca kişi sosyal medyayı her gün düzenli olarak ziyaret etmekte ve boş vaktinin büyük bir kısmını sosyal medyada geçirmektedir. Bu sebeple sosyal medya firmanızın potansiyel kitlesine ulaşmak için en önemli araçlardan biridir. Ayrıca sosyal medya üzerinden firmanızın dijital medya planlamasını yapmanız maliyet açısından da çok uygun olacak ve firma bütçenizi zorlamayacaktır.
Dijital medya planlamasının çok dikkatli bir şekilde yapılması gerekiyor. Aksi halde firmanıza güç katmak isterken, gücünden güç gitmesine sebebiyette verebilirsiniz. Medyanın güzel takip edilmesi ve dijital medya planlamasının doğru yerde, doğru zamanda ve doğru kullanıcı kitlesine yapılması çok önemlidir. Aksi halde hayal kırıklığına ve beklentilerin karşılanmaması muhtemel olacaktır. Ayrıca ayrılan bütçenin heba edilmesi firmayı zayıflatacak ve mali olarak zorlanmasına sebep olacaktır. Bu sebeple reklamların doğru planlanması, reklam kitlesinin doğru seçilmesi ve doğru zamanda reklamların ön plana çıkması reklamların başarılı olmasına büyük etki edecektir. Örneğin bir oyuncak firmasının potansiyel kitlesi küçük yaşta çocuk sahibi anne ve babalar olmalıdır. Bu sebeple potansiyel müşteri kitlesinin yaşlı kesimleri oluşturması mantıksız ve amaçsız bir dijital medya planlaması olacaktır. Bu sebeple öncelikle pazarlanacak olan ürünün iyi tanınması ve potansiyel müşteri kitlesinin doğru belirlenmesi gerekiyor. Doğru müşteri kitlesi ne kadar çok olursa yapılan dijital planlama da o derecede verimli olacaktır.
Sosyal medya reklam ve paylaşımlar üzerinden yapılan dijital medya planlamalarında kullanıcı kitlesinin yaşını, cinsiyetini, mesleğini ve bir çok niteliğini belirleyerek kolayca potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz. Ayrıca dijital medya planlaması süreklilik arz etmelidir. Sürekliliği sağlayamayan planlamalar istenen verimin alınmamasına sebep olmaktadır. Anlaşılıyor ki günümüzde bir şirketin hedeflerinin büyük olması dijital planlamanın ne kadar iyi yapılıp yapılmamasıyla ilgilidir. Bu konu hakkında uzmanlardan ciddi destekler alınması önemlidir. Çünkü her işin olduğu gibi dijital medya planlamasının da uzmanlar nezaretinde yapılması çok önemlidir. Aksi halde yapılacak olan medya planlamaları kurumunuzu zarar görmesine sebep olacaktır.
Dijital medya planlaması günümüzde olmazsa olmazlar arasındadır. Çünkü bir firmanın geleceği ve ayakta kalması bu planlama ile ilgilidir. Dijital medya planlamasında ürününüzü iyi tanıtmalısınız. Çünkü ürünün iyi tanıtılmaması veya yanlış tanıtılması bir çok soruna sebep olacaktır. Öncelikle müşterilerinizin yanlış yönlendirilmesi veya ürünle ilgili yanlış bilgiler verilerek müşterilerinizin ürün ile ilgili beklentilerinin farklılaşmasına sebep olmak potansiyel müşteri kitleniz ile firmanız arasına aşılmaz duvarlar örülmesine sebep olabilir. İşte bu sebeple ürününüzün doğru tanınması ve doğru kelimelerle ve doğru telaffuzlarla potansiyel müşterilerinize tanıtılmalıdır.
Dijital çağın en büyük özelliklerinden biri de kısa süre içerisinde milyonlara ulaşmanıza imkan tanınmasıdır. Milyonlara bir gün içerisinde firmanızı olumlu yönde tanıtmanız mümkün. Ancak yapacağınız yanlış bir planlama ile firmanızın olumsuz yönde tanıtılması da pek ala mümkündür. İşte bu sebeple dijital çağda, dijital medya planlaması yaparken çok hassas olmalı ve doğru adımlar atılmalıdır. Doğru adımlar atılmaması firmanızın geleceğini olumsuz yönde etkileyecektir.
Dijital medya planlamasında rapor da önemli bir durumdur. Yaptığınız planlama ve uygulamanın neticesini analiz etmek ve bir sonraki dijital planlamayı bu analizler neticesinde uygulama başarıya sizi bir adım daha yaklaştıracaktır. Çünkü bir önceki planlamanın başarısı veya başarısızlığı size bir sonraki dijital planlamada ip uçları verecek ve daha dikkatli olmanıza sebep olacaktır. Düzenli, doğru ve potansiyel kitle kavramları dijital medya planlaması için en önemli kriterlerdir. Bu sebeple de ürününüzün potansiyel kitlesini doğru belirlemeli ve doğru adımlarla bu planlamayı yürütmelisiniz. Umarız bu yazımız firmanız ve firmanızın dijital medya planlaması için faydalı olur.