Sosyal medyayı hem bireysel kullanıcılar hem de kurumsal firmalar aktif olarak kullanıyor. Sosyal medya sayesinde olaylar daha da çabuk duyuluyor ve tepkilerde çığ gibi geliyor. Bir videonun web alemine konulduktan yarım saat sonra kaç kişinin izleyebileceği ya da tabiri caizse patlayıp gitmesi işten bile değil. Çoğu firmada bu yüzden komik videolar çekiyor ve internet alemine sürüyor. Bu video paylaşıla paylaşıla yüzbinlerce insana ulaşıyor. Firmada ücretsiz olarak reklamlarını yapmış oluyor. Durum bu haldeyken sosyal medyada yüzbinlere rezil olmayı ya da yüzbinlerden tepki çekmeyi göze alabilir misiniz?
Şüphesiz ki bu durum, en ufak bir dikkatsizlik sonucu hem bireysel kullanıcıların hem de firmaların başına gelebilir. Kimi zaman kişisel hesaptan atıldığını sandılan twitler, şirketin kurumsal hesabından atılabilir, kimi zaman yanlış kampanya planları yüzünden gerçekleşebilir.
Bu tür olayların yaşanmaması için,
- Kurumsal hesabı, tecrübeli ekiplere bırakmalısınız.
- Sosyal medyada normalden 10 kat daha dikkatli olmalısınız. Çünkü çok kısa bir zamanda bile, attığınız twit ya da paylaştığınız durum güncellemesi dalga dalga yayılarak Sağır Sultan’ın bile duymasına sebep olabilir.
- İnternet ortamında da asla yalan söylememelisiniz. Çünkü yalanlar birbirini getirir. Ve tüm yalanları aklınızda tutamayacağınıza göre bir yerde patlak verirsiniz.



- Attığınız her twiti ya da paylaştığınız her durum güncellemesini tekrar tekrar kontrol etmelisiniz.
Örneğin bir havayolu şirketi, Van depreminin ardından facebook sayfasından bir durum güncellemesi paylaşmış. Buraya kadar her şey normal fakat asıl olay şimdi başlıyor. Bu durum güncellemesinde de şöyle denmiş: ” Bu durum güncellemesini beğenin, beğenme başına Van’a 0,5 TL yardım yapılacak.” Tabii firma yaptıkları yanlışı fark edip durum güncellemesine silmesine rağmen, yukarıda da dediğimiz gibi bu durum, ucu bucağı olmayan internet aleminde hızla yayıldı ve firma fazlasıyla tep çekti.
Başka bir örnek de şu ki: Bir şirketin kurumsal twitter hesabını kontrol eden bir kişi, kendi kişisel hesabında olduğunu sanarak bir twit atar ve uykuya dalar. Tabii attığı kişisel twit, firmanın kurumsal hesabından atıldığı için firmanın itibarı zedelenir.
Yani web aleminde çok dikkatli olmalı ve en küçük olayların, kısacık ve zararsız görünen videoların patlayıp gitmesi işten bile değil…

Kaynak: Yorumlasak.NET | Kişiselimsi Genel Blog