Kısaca şöyle bilgiler paylaşmak isterim;

1- Google'nin amacı daima en iyi kullanıcı deneyimini oluşturmaktadır. En iyi kullanıcı deneyimi ise en kaliteli sonucu kullanıya sunmaktan geçer. Google kullanıcıların artık mobilde olduğunun farkında ve buna uygun algoritmalar geliştirmeye gayret ediyor ancak burada sorun şu; Google'nin geliştiği hızda arama sonuçlarını Google'a veren siteler gelişiyor mu ?

2- Birçok web sitesi mobil ve masaüstünde farklı tasarım, kod ve içerik kullanma hatasına düşmüş durumda. Google bu açıklamasıyla bizlere hala bilgiler alınırken Masaüstü HTML sayfasından alındığını ve mobil ile masaüstünün bilgi açısından farklı sunulmaması gerektiğini özellikle vurguluyor.

3- Google AMP kullanımını çok ciddiye aldı ve üzerine çalışıyor gerekli dökümanları da sunuyor. Ancak buna rağmen AMP'ye geçemeyen siteler için mobil sayfalarını baz alacağını belirtiyor.

4- Google bir sayfanın yüklenme hızına çok dikkat ediyor. Kullanıcıların yavaş yüklenen sayfalardan çıktığının farkında AMP teknolojisi de tam olarak bunun için geliştirilen bir teknolojidir. AMP olmayan mobil sitelerinizin web sayfalarınızın hızına çok önem vermelisiniz.

5- Google mobil uyumluluğun ve site hızının bir sinyal olduğunu en açık şekilde belirtiyor ancak bu yüzlerce sinyallerden sadece birisidir. Bu iş üzerine çalışanların her bir sinyal kaynağına odaklanarak sitesini geliştirmesi gerekiyor tam bir başarı için.

Önerilerim;

AMP web sayfanızda masaüstünde kullandığınız içeriklerin (internal linkler dahil) kullanıcıya uyarlayarak ayarlayın ve AMP sayfanızdan mobil web sitenize geçiş yapması için kullanıcınızla etkileşim kurmaya çalışın (yorum bırak,benzer içerikler...).

Büyük çaplı siteler (otel listeleme, araç kiralama, karşılaştırma) AMP teknolojisine uygun derhal web sayfalarını geliştirerek yayına geçmeliler şunu çok iyi biliyoruz ki iyi olan ve ilk olanlar kazanır. AMP sayfalarınızı yayınlamaktan korkmayın hatalarınız size Search Console üzerinden gelir ve düzenlersiniz. Ancak AMP'den mobile geçiş senaryosunu ve kullanıcıyı sitenizde tutan roadmap i çok iyi kurgulayın ve analizlerle A/B testleri yaparak en doğrusunu tercih edin.