Arkadaşlar öncelikle buradaki min ve max ücretleri bilmemiz lazım. Bu konuda uzman biri yazarsa bir çok kişinin duasını alır.

Soru şu: min ve max ücretler google'ın istediği rakamlar mı yoksa halihazırda, şu anda yayınlanan, o kelime için verilmiş reklam için google'a ödenen fiyat mı?

Tespitim/Tahminim: Bazı aranma hacmi yüksek ve kesinlikle reklam verilebilecek kelimelerde zaman zaman - işareti veya 0,01 TL şeklinde yazdığını görüyoruz. Bu durumda ben o kelime için şu an dolaşımda olan reklamların yayınlanma fiyatı olarak düşünüyorum.

Burada da dikkat etmemiz gereken şey şu; minimum fiyat şu anda yayınlanan reklamlar için verilmiş en düşük fiyat; google arama sonuçlarında reklamları listelerken en önemli kriteri o reklam için ödenen tık başı fiyat olduğunu okumuştum, ne kadar düşük teklif verilirse o kadar sonda çıkar.

Burada diğer arkadaşların da bahsettiği google'ın kesintisini unutmayalım.

Göz ardı edemeyeceğimiz ikinci husus ise bu reklamların aktif olup olmadığı. Örneğin bir firmanın 89 TL bütçesi vardır ve tık başına çıkması için 90 TL reklam önermiştir. Veya bütçesi zaman içerisinde tükenmiştir. Bu rakamlar adwordste görünür mü? Eğer öyleyse min ve max aynı değerde olan kelimelere çok güvenmemeliyiz. Çünkü bu kelimelere reklam veren tek firma var demektir.