22 Şubat’ta duyurulan Google AdSense’ın otomatik reklamlar özelliği neredeyse 3. ayını doldurdu. Bilmeyenler için özetlemek gerekirse: AdSense Otomatik reklamlar; internet sitenizi yapay zeka teknolojisiyle tarayan ve en uygun konuma, tıklanma potansiyeli yüksek reklam birimi yerleştiren bir nevi otomatik pilot reklam yerleşim düzeni.

Kimi kullanıcılara göre yerli yersiz layout’ların içine dahil olması, kimine göreyse sayfayı reklama boğması Google’ın Otomatik reklamlar özelliğini kullanışsız kılıyor. İlk aylarda kullanıcıların paylaştığı deneyimlerin bir pilot deneyim olduğunu düşünürsek, 3. ayını dolduran özelliğin artısını eksilerini masaya yatırmanın zamanı geldi ve geçiyor.



İlk 3 aylık bireysel deneyimlerime göre; ilk aylarda getiriyi roketlemeyi başaran otomatik reklamlar, 2. ay ile birlikte T.O oranında ciddi düşüşe neden oldu. Uzun bir süre T.O’nun kararsızlığı ve üzerine okuyucuyu rahatsız edecek reklam yerleşimlerinin sürpriz yumurtadan fırlamasıyla, otomatik reklamları şimdilik askıya aldım.

Sizde durum nedir?
    [*]Sitenizde hala otomatik reklamlar özelliğini kullanmaya devam ediyor musunuz? Ediyorsanız elde ettiğiniz etkileşimden memnun musunuz?[*]Sizce otomatik reklamların avantajları ve dezavantajları neler?