Bir oyun alanına sahipsin, örneğin bir baketbol sahan var. Bunun geliri sadece bilet paralarından değil, katılımcılardan ve sponsorlardan, hatta satılan diğer yan ürünlerden elde edildiğini görebilirsin. Snapchat ve benzeri uygulamalarda bu tip şekillerde para kazanıyor. Reklamlar, sponsorlu filtreler ve hatta istatistikler bile. Bir kola firması bu tip app'in hedef kitlesinin istatistiklerine dayanıp reklamlarını ona göre biçimlendirebilir, akıllı bir reklam planı için kimse harcama yapmaktan çekinmez. Eskiden TV reklamları n plandaydı ama bakıyoruz ki ölçülemeyen hedef kitle sorunundan dolayı geri planda kaldı, ücretleri ucuzlamaya başladı, buna ters orantılı olarak bu tip kaynaklara bağlı olarak yeni reklam statejileri gelişti, desteklendi. Aslında bu tip projeler daha çok yatırımcıların riskeri diyebiliriz. Yatırımcı kısmına baktığımızda hisse senetleri ve benzeri durumlarda da çeşitli avantajlar sağlıyor.