Bilmeyenler için, Google aramalarında zengin sonuçlar; standart mavi metin linklerden daha zengin içeriklerin sunulduğu sonuç türleridir. Zengin sonuçlar sıradan sonuçların aksine atlı karıncaları, görüntüleri veya diğer metin olmayan UI öğelerini de içerebilirler. Şimdiye kadar iş ilanlar, tarifler ve kurslar için zengin içerik kontrolü desteği sunan Google’ın Zengin Sonuçlar Testi aracı, artık etkinlikler, TV şovları ve filmler için de destek sunacak.



Bildiğiniz gibi Google’da bazı zengin sonuçlarda yer almanız için sayfanızın mimarisi üzerinde kısmi değişiklikler yapmanız gerekiyor. Örneğin: “bu hafta sonu jazz konserleri” gibi bir arama yaptığınızda tıpkı aşağıdaki gibi bir zengin içerik tablosu karşınıza çıkabiliyor.



Google bu sonuçların içeriklerini sayfalardaki “Structured Data Markup” (Yapısal Veri İşaretlemesi) adını verdiğimiz veri işaretlemesi yöntemiyle harmanlıyor.Kısacası, eğer bir etkinlik sunuyorsanız ve sizin içeriğinizin de Google’ın zengin sonuçlarında yer almasını istiyorsanız uyumlu bir yapısal veri işaretlemesi kullanmanız şart.


Zengin Sonuçlar Testi aracı ne işe yarıyor?

Zengin Sonuçlar Testi aracı, webmasterların yapısal veri işaretlemesini sayfaya başarıyla uyguladığını test etmelerine yardımcı oluyor. Google’da çok fazla zengin sonuç türü olmasına rağmen Zengin Sonuçlar Testi aracı tüm bu sonuç türlerini desteklemiyor. Google belli sıklıklarla bu aracı güncelleyerek daha çok zengin arama sonucu desteği ekliyor ve Google botlarının verilerinizi nasıl okuyacağından emin olmanızı istiyor.

Yapısal veri işaretlemesi hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak isterseniz buraya da bir göz atabileceğiniz unutmayın.