Arama sorgusu içinde tr kelimesi geçiyordur, bellllllki bu parametre de sonuçlardaki .tr için küçük bir etkisi olabilir ama Türkiye geçiyorda .tr uzantılar daha yukarıda listeleniyor diye bir durum söz konusu olmaz.

Kullanıcının psikolojisini anlamak gerek, kullanıcı güvendiği bir arama motoru tarafından listelenen başlıklara ve açıklamalara bakar. Eğer aradığı şey ticari ise .net, eğitim ise .edu, toplulukla ilgiliyse .org gibi klasik şeyleri gözle arar ama yoksa -100 puan ziyaretçi kaybettin anlamına gelmez.

Biraz mantıklı düşünelim, eğer bir arama motoru olsaydın küresel geçerliliği olan bir uzantıyı dışlayarak, aşağı iterek kendi ayağına sıkmış olmaz mısın? veya haksız rekabet ortamı oluşturabilecek herhangi bir şey. Burada iki olay var, arama motorunun cebine giren para ve kullanıcı memnuniyeti.

Çok fazla seo bloğu falan okuma, bir şey mi aradın direkt google dokümanlarına bak. Millet bir tarafından şehir efsanesi uydurmayı çok seviyor.