lostyazilim
tr.link

Web sitelerinde abonelik sistemleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

2 Mesajlar 436 Okunma
lstbozum
tr.link

sorueki sorueki WM Aracı Kullanıcı
  • Üyelik 18.07.2014
  • Yaş/Cinsiyet 47 / E
  • Meslek Memur
  • Konum Mardin
  • Ad Soyad S** i**
  • Mesajlar 1977
  • Beğeniler 639 / 720
  • Ticaret 3, (%100)
Web tasarım veya video içerik oluşturma işlerinin yavaş yavaş ama hızlı şekilde şirketleşmeye başladığını görüyoruz. Yaklaşık 5 yıl kadar önce video içerik oluşturan şirketler, haber siteleri veya çok sayıda internet sitesine sahip toplulukların reklâm gelirleri ile ilgili bir şikâyeti bulunmuyor iken artık Adblock gibi reklâm engelleme uygulamalarından fazlasıyla şikâyet ettiklerini görmeye başladık. (Mobil alanda Adblock kullanımının Asya'da 2017 yılında %30 oranında artış gösterdiğini ve bu durumun Avrupa'ya doğru kaydığını da belirtmek isterim.)

Paralı/ücretli abonelik modellerinin ise hızlı şekilde olmasa da giderek artan miktarda kullanılmaya başlandığını da fark ediyoruz. Bunu yabancı medya organlarında da görüyorken, sözcü gazetesi reklâmsız abonelik modeline geçiş yaptı. Bunu benim bildiğim ve gördüğüm teknoseyir takip etti. Youtube'un bile (bana göre netflix ile baş edebilmek için) ücretli bir planı bulunuyor.

Yakın gelecekte Google Adsense'in de bu yapılanmada farklı bir şekilde yerini alacağını değerlendiriyorum.

Aslında günümüzde çok sayıda eski webmasterın şikâyet ettiği "kazanamıyoruz abi ya..!" kullanımının giderek artacağı da su götürmez bir gerçek. Paravan bloglar, makale yazarlarının artması, kaynaksız bilgilerin artışı, önüne gelenin her konuda içerik oluşturması, video içeriklerinin artması, bu içeriklerden paralı olanların artık para kazanmadığı görüldüğünde; bunların ücretsiz olarak yayınlanmaya başlaması elbette üçüncü taraf biz okuyucular için çoğunlukla güzel gelişmeler.

Yakın gelecekte videolarda ses aramasının başlaması ile yazılı içeriğe erişimin/bu içeriğe verilen reklâmların bir düşüş göstereceği de malum. Bunu şimdiden mobilde gösterim başına verilen ücret ile masaüstü gösterimi için verilen ücret arasındaki fark olarak görebiliyoruz. Bunun yanı sıra reklâmlardan daha fazla kazanmak maksadıyla, özellikle haber sitelerinin içeriklerini bir çöp yığını haline getirmeleri, sayfaların reklâmdan geçilmiyor oluşu ise apayrı bir başlık konusu olacak kadar büyük.

Peki siz web sitelerinden para kazanan firmaların ücretli aboneliğe geçişini nasıl buluyor ve değerlendiriyorsunuz? Bireysel webmasterların son kullanma tarihi ne zaman gelecek?

Yorumlarınızı duymak isterim. Çünkü bunu bir tek benim ön gördüğümü düşünmek aklıma zarar veriyor. Teşekkürler.
 

 

Durgun sular derin akar.
wmaraci
reklam

mxaksoy mxaksoy Üyeliği Durdurulmuş Banlı Kullanıcı
  • Üyelik 23.03.2018
  • Yaş/Cinsiyet 29 / E
  • Meslek Webmaster
  • Konum İstanbul Avrupa
  • Ad Soyad M** A**
  • Mesajlar 1358
  • Beğeniler 482 / 344
  • Ticaret 3, (%100)
Sağlam iş yapan firmalar ücretli aboneliği iyi bence ama kötü tarafıda var.
 

 

Site Ayarları
  • Tema Seçeneği
  • Site Sesleri
  • Bildirimler
  • Özel Mesaj Al