Google güncel algoritması itibariyle spam yaratacak siteleri sıralamadan atmayı hedefledi ve bunu nitekimde başardı. Yani temiz ve kullanıcılara faydalı sitelerin ön planda çıkmasını istiyor. Ana hedef kelimeleri dışında ana sayfadan birçok kelime giren ve bunlarla ön plana çıkmaya çalışan siteler artık tarih oldu diyebiliriz.
Basit bir örnek ile anlatımı daha da basitleştirelim. Örneğin 3 anahtar kelime hedeflediğiniz bir web siteniz var ve bu 3 kelimede ön plana çıkmayı hedefliyorsunuz. Bu kelimelerin hepsini ana sayfadan çıkmak yapacağınız büyük hatalardan bir tanesi olacaktır. Bu cümleyi özetlemek gerekirse "tek sayfa,tek kelime" mantığı her zaman kazanır.
Yani hedefinize en yakın kelimeyi ana sayfadan, diğer linkler için ise alt sayfalardan çıkış yapmanız tam olarak Google'ın istediği bir adım olacaktır.
Örneğin kahve üzerine bir e-ticaret sitesi sahibisiniz.
- 1. kelime taze kahve
- 2. kelime kahve makinesi modelleri
- 3. kelime kaliteli kahve
Alan adınız da "tazekahvecesitleri.com" olsun.
Ana sayfanızdan çıkmanız gereken kelime kesinlikle "taze kahve" olmalıdır. Bunun yanında ana sayfadan bir başka kelimeye de çıkış yapabilirsiniz, fakat Google'ın sizden istediği bu değil. Bir alt sayfa oluşturarak oradan çıkış yapmalısınız.
Örneğin;
2. kelime - kahve makinesi modelleri: tazekahvecesitleri.com/kahve-makinesi-modelleri.html
3. kelime- - kaliteli kahve: tazekahvecesitleri.com/kaliteli-kahve.html
Bu şekilde çıkışlar yapmak ve sizi hedefinize daha hızlı ve daha pratik bir biçimde taşıyacak. Kısacası hedef kelimeniz URL içerisinde mutlaka bulunmalı ve her kelime için başka bir sayfa oluşturulmalıdır.
Yukarıdaki görsel çok basit bir biçimde size anlatmak istediğim yapıyı özetliyor. Ana hedef kelimesi "teknoloji" olmayan siteler alt sayfalar ile ön plana çıkarken, ana hedef kelimesi "teknoloji" olan ve alan adında söz konusu kelime geçen site ana sayfası ile ön planda.
Herkese bol şans :)
Kaynak: https://expertmedya.com/pdf/anahtar-kelime.pdf