Google'ın yaptığı son güncellemeyi net bir şekilde tek cümle ile sizlere açıkladığımda;
"Aldığınız tanıtım yazısı veya backlink kaliteliyse anında faydasını, Kalitesizse anında zararını göreceksiniz."

Yani bu cümleye baktığımızda artık işler o kadar hızlı değişiyor ki aldığınız bir tanıtım yazısı veya link kalitesiz bir çıkış ise sizi anında etkiliyor.

Peki tanıtım yazısı veya backlink alırken nelere dikkat etmeliyiz?


  • Öncelikle sektörünüze yönelmelisiniz. Birebir uyumluluk her zaman iyidir. Yani sağlık sektöründe yayın yapıyorsanız yine sağlık sektöründen tanıtım yazısı veya backlink alın.


  • Link çıkışları Google tarafından tavsiye olarak görülmektedir. Yani bir sitenin size link çıkışı yapması o sitenin sizi Google'a tavsiye ettiği anlamı taşır. Bu tavsiyenin de aynı sektörden olması sizi bir adım daha öne atacaktır.



    Alım yaptığınız siteden çok fazla link çıkışı olmamalıdır. Mutlaka inceleyerek alım yapın.

    Önceden satılmış veya sizden sonra satılacak linkler yine sizi etkileyebilir. Yani siz alım yaptıktan sonra o site yüzlerce link satışı yapmaya başlarsa sizin siteniz de bundan olumsuz etkilenecektir.



    Diğer bir etken veri faktörleridir. Veri faktörleri bir site hakkında birçok soruyu cevaplar. Alım yapmadan önce mutlaka göz önünde bulundurmalısınız.

    https://moz.com/researchtools/ose/ bu linkten DA - PA - Spam Score sorgulaması yapabilirsiniz.

    Not: Spam score 3 üzerindeki sitelerden alım yapmamanızı öneriyorum.



  • Özgünlük her alanda çok önemlidir. Alım yapacağınız site mutlaka özgün olmalıdır. Buna çok dikkat etmelisiniz. Özgün bir site Google için kullanıcıya faydalı olarak görülür ve böyle bir sitenin de sizi tavsiye etmesi gerçekten faydalı olacaktır.




  • Bir tanıtım yazısından çıkan link sayısı en fazla 2 - 3 olmalıdır. "Ne kadar çok link çıkışı o kadar fayda" kanısı tamamiyle yanlıştır, bu yanlışa düşmeyin.



Herkese bol şans :)

Kaynak: https://expertmedya.com/pdf/tanitim-yazisi-kriterleri.pdf