Kaliteli içerik arama motorları açısından oldukça önemli. Arama motorları kaliteli ve özgün içerikler görmeyi bekliyor ve bunlara değer veriyor. Fakat içeriğiniz ne kadar kaliteli olursa olsun doğru stratejiler uygulamazsanız hak ettiği değeri göremeyebilir. İçeriklerinizin ve sitenizin hak ettiği değeri görmesindeki bu önemli stratejilerden biri de "iç linkleme".

İç linkleme ilk etapta bakıldığında basit gelebilir, "ya ne olacak altı üstü bir sayfadan başka bir sayfaya link veriyorsun" dediğinizi duyar gibiyim. Ama keşke herşey bu kadar basit olsa. Bu yazımda sizlere iç linklemenin inceliklerini aktarmaya çalışacağım, buyrun konumuza geçelim.

Öncelikle iç linklemenin yüzeysel yararları ile giriş yapmak istiyorum;



  1. Sitenizin kullanışlılığı artar.


  2. İç linkleme ziyaretçilerin yazınızı okurken o yazıdan başka bir içeriğinize kolayca geçiş yapabilmesini sağlar. Yani kullanıcıların sitenizde yaptığı sörfü kolaylaştırır. Makale içerisinde iç linkleme yaparken mutlaka alakalı kelime ve cümlelere link verin. Örneğin ben şuanda size iç linklemenin önemini anlatıyorum ve yazım içerisinde iç linklemenin 10 adet püf noktası gibi bir cümle kurarak bu cümleye link veriyorum. Kullanıcı gözünden bu oldukça yararlı bir hareket olacak ve o içerik ile ilgili hemen her kullanıcı o linke mutlaka tıklayacak.


  3. Otorite dağılımı sağlar.


  4. İç linkleme yüksek otoriteye sahip sayfaların bu gücünü alt sayfalara da dağıtmanızı sağlar. Otoriteyi ve bilinirliği her sayfada maximum seviyede tutmak için mutlaka kullanılmalıdır.


  5. Sayfa görüntülemeniz artar.


  6. İlk maddede verdiğim örnekteki gibi iç linkleme sayfa görüntülemenizde hatırı sayılır bir artış sağlayacaktır. Kullanıcılar siteniz içerisinde daha fazla sayfa görüntüleyecek ve daha fazla vakit geçirecek.

    Bu etmenler kullanıcı ve fiziksel trafik yönlü etmenlerdi. Yani hemen hepimizin hedeflediği kullanıcıyı sitede tutmak ve trafiği arttırmak için gerekli koşullardı.

    Şimdide gelelim iç linklemenin veri faktörleri açısından sitemize ne gibi yararları var, arama motorları açısından ne tür faydaları var bunları inceleyelim.


İç Linklemede Arama Motorları ve Veri Faktörleri


  1. Tarama ve Dizin eklemesini kolaylaştırır


  2. Arama motorları tarafından en önemli etken belkide bu. Arama motorlarını sitenizi tararken bulduğu her türlü linkten içeri girerek o sayfayı da tarar. Bu nedenle otoritesi yüksek bir sayfadan alt sayfalara ve derin sayfalara link vermek arama motorlarının o sayfaları daha çabuk farketmesine ve indexlemesine sebep olacaktır.


  3. Hemen çıkma oranındaki düşüşler


  4. Yaptığınız iç linklemeler kullanıcılara navigasyon görevi görerek onların sitede daha fazla vakit geçirmesini ve sayfadan sayfaya atlamasını sağlayacak. Yani kullanıcı sitenizdeki bilgiden çok memnun kalmış ve diğer bilgilere de göz atıyor hissiyatı verecektir. Buda hemen çıkma oranınızı düşürerek sitenizin arama motorları gözündeki itibarını arttıracaktır.


  5. Alexa vs. değerlerde düşüş


  6. Ziyaret sayısı, sayfa görüntülemesi ve geçirilen zaman etmenleri Alexa değerlerindeki düşüşün ana sebeplerinden. Yaptığınız iç linklemeler Alexa değerinizi de olumlu yönde etkileyecek.


  7. DA - PA Değeriniz


  8. Yaptığınız iç linklemeler son zamanların en popüler veri faktörlerinden olan DA ve PA değerlerinizi de olumlu yönde etkileyecek. Gelecek yazılarımda DA ve PA faktörleri nasıl arttırılır? konusunu ele alacağım. (bkz. iç linkleme :))



Nofollow ve Noindex kullanımı ile sitenizin otoritesini arttırın

Nofollow ve noindex kullanımı kulağa hoş gelmeyebilir "yani neden sitemizdeki bir sayfanın indexlenmemesini isteyelim ki" diyebilirsiniz. Fakat durum tam olarak böyle değil. Yüksek içerik değeri olmayan ve derinde kalmış sayfalara iç link verirken bu etiketleri kullanmak arama motorlarında site değeriniz açısından önemli. Öyle ki önceden kullanılmış değersiz sayfalar neden site otoritenizi düşürsün ki...

Herkese boş şans :)

Kaynak: https://expertmedya.com/pdf/ic-linkleme.pdf