Hazırladığınız içeriklerde yazım kurallarına sıkı sıkıya bağlanmanızda bir sakınca yok ancak Google Webmaster Trend Analisti John Mueller’ın doğrulamasına göre Google yazım kurallarını görmezden geliyor.



İçeriklerin bahtını belirleyen en önemli faktör SEO. Her avantajı elimizde tutmak adına bazen olmadık kriterlere saplanıp, önemli detayları görmezden gelebiliyoruz. Kendi içeriklerini hazırlayanlar için imla da eminim ki bunlardan biridir. Tıpkı bizler gibi kafası karışan bir kullanıcı Twitter üzerinden John Mueller’a Google’ın imla hatalarına karşı nasıl bir tutum takındığını sordu: “Google yazım yanlışlarını metindeki bir hata olarak kabul ediyor. Peki, bunlar içeriğimizin kalitesini düşürür mü?”



John Mueller’ın soruya cevabıysa oldukça net: “Sitenizle ilgili ‘sorunlu’ gördüğünüz kısımları düzeltmek daima iyidir fakat Google yazım yanlışlarınızı saymayacaktır.”

Mueller’ın söylediğine göre yazım hataları Google’ın ilgisini çekmiyor. Buna rağmen içeriklerinizi insanlar için hazırladığınızı göz önüne alırsanız, Tarzancadan uzak içerikler hazırlamakta fayda var. Okurların ilgisinin daha görsel mecralara (ses ve görüntülü içerikler) kaydığını da unutmamalıyız. Okuma eylemini gerçekleştirmek artık adeta ciddi bir sabır belirtisi. Yazım hatalarıyla dolu içerikler, okurların dikkatinin dağılmasına veya yüzeysel okuma yapmasına neden olabiliyor.

Dip not: John Mueller, Tweet’inin sonunda kasıtlı olarak yazım hatası yaparak (typos olması gereken yere typsos) ironisini kondurmaktan da geri durmamış :D