Bir internet sitesinin değerini ölçmek ve ne kadar faydalı olduğunu anlamak için kullanılan birçok veri faktörü var. 2 - 3 yıl öncesine döndüğümüzde bunlardan en önemlisi bizler için "PegaRank" değeriydi. Sürekli "PR 4 - PR 7 siteden tanıtım yazısı" gibi terimlerle karşılaşıyorduk. Fakat Google PageRank kriterini kaldırdığını açıkladıktan sonra "DA - PA" değerlerini duymaya ve görmeye başladık. Aslında bu değerler yeni ortaya çıkan veya PageRank sisteminin kaldırılmasıyla ortaya çıkan değerler değil. Çok eskiden beri olan ve kullanılan değerler fakat PageRank'ın kaldırılmasının yarattığı boşluk insanları DA - PA değerlerinin kullanımına itti. Nitekim faydalı da oldu. Çünkü bu değerler çok faydalı ve bizlere birçok şeyi rakamlarla anlatan değerler.

Bir sitenin veri faktörlerine baktığımızda Domain Authority (DA) sitenin değerini bizlere rakamsal olarak sunacaktır. Türkçe karşılığı "Domain otoritesi" olan DA değeri dünyanın en büyük SEO firmalarından olan "Moz" altyapısı ile sağlanmaktadır.

Bu şekilde kısa bir giriş yapmışken dilerseniz derinlemesine incelemeye geçmeden önce Domain Authority (DA) Nedir? Neye Göre Hesaplanır? yüzeysel olarak bakalım.

Domain Authority (DA) "1-100" arasındaki bir değeri temsil etmektedir. "Moz" 40 farklı sorgulama faktörü ile sitenizi inceliyor ve farklı anlamlarda değerlendirmeler yaparak sitenize bu aralıkta bir numara veriyor. Söz konusu bu numara belirli periyotlarda aynı faktör sorgulamaları ile güncelleniyor. Yani bunu bir sınav olarak düşünebilirsiniz ve sonuç sınavdan aldığınız not.


  • Domain Authority (DA) değerinizi arttırmanın yolları SEO alt yapısı ve kaliteli bir site olmaktan geçiyor.


  • Domain Authority (DA) puanı 25 - 30 çıktı diye canınız sıkılmasın, örnekle açıklamak gerekirse 100 puana ulaşan dünya çapında 1 - 2 site bulunuyor.


  • Domain Authority (DA) değerini bir anda arttırmak mümkün değil. O nedenle sabırlı olun ve gerekenleri yapmaya devam edin.



DA ve PA arasındaki farklar nelerdir?

Domain Authority (DA): Tüm domaini yani siteyi genel alan Makro bir değerdir. Genel olarak ele alır ve puanlar.

Page Authority (PA): Sadece bir sayfayı ele alan Mikro bir değerdir. Tek sayfayı inceler.

Arama Motorları için DA - PA değerleri

Değer açıklamalarına ve arama motorlarının çalışma prensibine baktığımızda önemli olan veri faktörünün DA olduğunu görüyoruz. Yani makro değer her zaman önemlidir. Bahsettiğim gibi Domain Authority (DA) siteye verilen bir puandır, PA ise sitenizde bulunan bir sayfaya verilen puandır. Arama motorları Domain Authority (DA) dikkate alır.

DA değeri sıralama konusunda bile etkilidir. Arama motorları sık sık bu değere başvurur. Örneğin aynı sektörde rekabet ettiğiniz bir sitenin DA puanı sizden yüksek ise arama motorlarının gözünde de sizden yüksekte olacaktır.

DA - PA değerleri nasıl kontrol edilir?

Hepiniz biliyorsunuz ama usuldendir, birkaç bilmeyen arkadaş için bunu da yazının bir köşesine sıkıştırmak istedim.

https://www.seoreviewtools.com/website-authority-checker/

https://analytics.moz.com/pro/link-explorer/home

Yukarıdaki linklere giriş yaparak, site adresiniz ile sorgulama yapabilirsiniz.





DA - PA Nedir? Nasıl Sorgulanır? gibi anlatımları burada bitirmek istiyorum. Çünkü böyle bilgileri internette oldukça fazla bulabilirsiniz. Hem konuya bir giriş olsun hemde bilmeyen arkadaşlar için bir bilgilendirme olsun diye bu tarzda bir açıklama yapma gereğinde bulundum. Yazımın bundan sonraki kısmı mesleki tecrübe ve sizlerin işine yarayacak bilgiler barındıracaktır.

Domain Authority (DA) Değerini Arttırma Yolları


  • Domain Bitiş Süresi ve Yenileme


  • Bu DA değerinde çok çok etkili bir değer diyemeyiz fakat azda olsa bir etkisi bulunuyor. Neredeyse hepimiz domainin süresinin bitmesine az kala 1 senelik uzatma yaparız. Ancak bu DA değeri açısından olumsuz bir etki yaratıyor. Bu uzatma süresini 3 - 4 yıl yaparsak Moz değerlendirme kriterlerine göre kapanmayacak ve uzun soluklu bir proje olarak değerlendiriliyoruz ve otoritemiz artıyor.


  • Kaliteli Link ve Tanıtım Yazıları


  • DA değerini etkileyen en büyük etkenlerden bir tanesi bu. Sitenize kaliteli ve otoritesi yüksek sitelerden link çıkışı yapın. Sektörünüz ile alakalı ve DA-PA değerleri güzel siteler ile çalışmak sizinde otoritenizi arttıracaktır.

    Bu madde için Tanıtım Yazısı ve Link Alırken Mutlaka Dikkat Etmeniz Gereken Kriterler bu konuda bulunan tüm kriterler aynen geçerlidir. Dikkat edin.


  • İç Linkleme ve Okuyucuyu Yönlendirme


  • Buda oldukça önemli bir kriter. Site içi linklemeleriniz ve okuyucuya yardımcı olmanız Moz sorgulama faktörleri arasında önemli bir yere sahip. İç linkleme hakkında detaylı bilgiye İç Linklemenin Yararları ve SEO Performansı bu konudan ulaşabilirsiniz. İç linkleme ayrıca PA değeriniz için de olumlu katkı sağlayacaktır.


  • Backlinklerinizin Farkına Varın ve Kalitesiz Backlinkleri Eleyin


  • Yukarıda kaliteli link ve tanıtım yazıları kriterinde de anlattığım gibi kaliteli linkler almanız DA değerinde olumlu etki yaratacaktır. Buna yönelik kalitesiz ve spam linkler de değerinizin düşmesine yol açacaktır. Peki bunu nasıl engelleyeceğiz?

    Bu linkten backlink sorgulaması yapın > http://www.openlinkprofiler.org

    Spam ve kalitesiz gördüğünüz backlinkleri Google Disawow ile bildirerek iptal edin > https://goo.gl/LNKBDn

    Bu şekilde kalitesiz ve spam backlinkleri temizleyerek kaliteli linklere yer verin, bu DA değeriniz açısından oldukça önemlidir.


  • Web Sitesi Hızınız Değerinizi Etkiler


  • Web sitenizin hızı da Moz değer faktörleri arasında yer alıyor. Hızlı web siteleri her zaman daha yararlıdır.


  • Kaliteli ve Kullanıcı Dostu İçerikler


  • Her yazımda kaliteli ve kullanıcı dostu içeriklerin Google açısından ne kadar önemli olduğunu ve bize ne gibi faydalar getireceğini anlatıyorum. Bu faktör Moz içinde çok önemli. Öyle ki sorgulama kriterleri arasında en az backlink kadar büyük bir faydaya sahip. Sizinde bu anlamda etkin bir internet sitesi olmanız DA değerinizin olumlu etkilenmesi için şart.

    Kullanıcı dostu içerik nasıl oluşturulur hakkında SEO Uyumlu Makale Nedir? Nasıl Hazırlanır? bu yazımdan detaylıca bilgi alabilirsiniz.


  • Sosyal Medyada Etkin Olun


  • Sosyal medyanın arama motorları üzerinde nasıl bir etkisi olduğunu artık herkes az çok biliyor. Aynı durum Moz içinde geçerli. Sorgulama kriterleri arasında sosyal medya etkinliği de bulunuyor. Web sitenizden yaptığınız yayına ek olarak sosyal medyada yarattığınız etkinlik otoriteniz açısından çok önemli.


  • SEO Uyumlu Web-Siteleri


  • Güzel bir DA değerine sahip olabilmek için On-Site SEO kavramına uygun web siteleri oluşturmanız gerekiyor. Yani sitemap dosyası oluşturmalı, h1-h2 gibi başlık etiketlerini doğru yerlerde kullanmalı, meta title ve meta description gibi faktörleri amacına uygun kullanmalısınız.


Yazının başında bahsettiğim "Moz DA-PA değerini belirlerken 40 farklı faktör taraması yapıyor" cümlemde bulunan 40 farklı faktörden en önemli olanları yukarıda listelenmiştir. Hatırı sayılır bir DA-PA değeri yakalamak istiyorsanız bu faktörlere mutlaka ve mutlaka dikkat etmelisiniz.