Bazen kullanıcılar için binbir emekle, içi buram buram deneyim ve değer kokan içerikler hazırlarsınız. İşbu içeriğe harcadığınız okkalı mesaiden sonra içeriğin 1. sırada olmasa bile yukarda olmasını beklersiniz. İçeriğiniz index aldığında Google’ın tarafsızlık algoritmasının gerçek dünyayla pek örtüşmediğini görürsünüz.

Bir süre bekleyip, içeriğinizin ilerleyen günlerde hak ettiği yere gelmesini de bekleyebilirsiniz. Sonuç nadiren değişir. Sizi yaralayansa anahtar kelime çorbasına dönmüş içeriklerin sizden yukarda çıkmış olmayı başarmasıdır. Neyi eksik yapıyoruz veya Google neden Keyword Stuffing yaparak, içeriği okunmayacak kadar anahtar kelimelerle dolduran siteleri bizden yukarı alıyor dersiniz?



Geçtiğimiz gün bu dramatik soruyu konu alan bir Tweet, Google çalışanı John Mueller’a soruldu. Bir webmaster, “Merhaba John, Google anahtar kelime yoğunluğunu ne zaman ‘keyword stuffing’ olarak yorumluyor? ‘Piana Cottura’ kelimesi üzerine çalışan bu internet sitesi, önemli bir kelimede benden yukarda yer alıyor.”



John’un cevabının biraz umut kırıcı olduğunu söylemem lazım:

“Kendi sitenize odaklanmak, bir başkasının sitesi için ‘Neden içeriği benimki kadar iyi olmamasına rağmen benden yukarda çıkıyor?’ diye düşünmekten daha makuldür. Sıralamaları oluştururken 200 faktörü göz önünde bulunduruyoruz, işin iyi tarafı tüm faktörlere bire bir uymanız gerekmiyor.”

Cevap konusunda tatmin olmamış olabilirsiniz. Soruyu soran kişi de tatmin olmayarak bir ikinci soruyla John’a danışıyor, “Evet, haklısın ama anahtar kelime tekrarı o kadar fazla ki, gözlerim kanıyor” diyerek esprili bir dille, daha tatminkar bir cevap için topu John’a atıyor.

John’un bu konudaki net cevabıysa, “Evet, ama sıkıcı olduğu için keyword stuffing yapan (Keyword stuffing, 90’larda arama motorlarını kandırmak için kullanılıyordu) siteler bazen yine de beklenen değeri karşılıyor olabilirler. Sayfayı bilmiyorum ancak keyword stuffing yapan siteler sonuçlardan dışlanmamalıdır.” şeklinde oluyor.

Bu konuşmadan çıkarabileceğimiz ana fikir: Google’ın içerik dışında 200 faktörü göz önüne alarak sıralamalara oluşturması ve tüm faktörlerde mükemmel olmayı beklememesi. Özetle:
  • Anahtar kelime kullanımı 200 sıralama faktöründen yalnızca biridir.[*] Google yeterli değer sunduğuna inandığı sayfalarda keyword stuffing yapılmasına göz yumabiliyor ve siteyi derhal arama sonuçlarından kaldırmayı etik bulmuyor.[*]John Mueller’ın önerisine kulak asmamız gerekirse; diğerlerinin neden daha yukarda çıktığıyla ilgilenmek yerine içerik kalitemizi arttırmaya odaklanmamız gerekiyor.


Google’ın 200 faktörler SERP sonuçlarında bu tarz siteleri çıkarması hakkında sizin duygularınızı da hemen aşağıdan alabiliriz.