Rich Snippets Google'ın sunduğu ve arama sonuçlarında fark yaratan bir etiket sistemidir. Kullanıcılara daha zengin sonuçlar sunmak ve kullanıcı deneyimini iyileştirmek amacıyla geliştirilmiş bir yapıdır. Hem kullanıcı hem site sahibi açısından çok faydalı ve siteyi cazip kılan bir SEO stratejisidir. Akıllıca ve doğru uygulandığı zaman güzel sonuçlar getirebilir. Yani tek bir cümleyle açıklamak gerekirse "Sayfada belirli şema kuralları ile hazırlanan kodların Google tarafından yakalanarak listelenmesi" diyebilirim. Aşağıdaki görüntüleri incelediğinizde ne demek istediğimi daha detaylı anlayacaksınız.

Mükemmel bir Rich Snippets kullanımı...





Rich Snippets uygulamasının birden fazla çeşidi bulunuyor. Şimdide bunlara biraz göz atalım...

Rich Snippets Çeşitleri


  • Değerlendirmeler

  • Arama sonuçlarında karşılaştığımız 5 yıldızlı bölümlerdir. Bu yıldızlar Rich Snippets ile yapılıyor ve bir değerlendirme sonucu niteliğinde. Yukarıda örnek olarak verdiğim ilk resimde de görebilirsiniz.


  • Tarifler

  • Yemek tariflerinde en çok kullanılan yöntem. Yukarıda verdiğim 2. resimde detaylıca görebilirsiniz.


  • Ürünler

  • E-ticaret alanında çokça kullanılır ve arama sonuçlarında herkes mutlaka karşılaşmıştır. Yapılan bir aramada fiyatlarıyla birlikte ürünler listelenir.


  • Kişisel Profiller

  • Kişisel sayfalara resim ve açıklamalar koymak için kullanılır. Çıkan arama sonucunda küçük resmin bulunmasını sağlar.


  • Çalışma Zamanları, Ücretler

  • Seyehat firmalarının sıkça yaptığı uygulamadır. Arama sonuçlarında ücretler ve çalışma saatlerini listeler.


  • Müzik, Videolar

  • Arama sonuçlarında çalma listeleri ve videoları listeler.


Günlük yaşamımızda arama sonuçlarında çokça karşılaştığımız, en çok kullanılan Rich Snippets çeşitleri bunlar.

Rich Snippets Formatları


  • Microdata

  • HTML5 içeriği ile Span ve div gibi html tagları içerisinde değerler girilerek yapılır. En çok kullanılan ve tavsiye edilen format budur. Google tarafından istenen formattır.


  • Microformats

  • HTML değerler kullanılarak yapılır.


  • RDFa

  • Özel etiketleme sistemidir. XHTML tagler ile yapılır.


Rich Snippets'in Faydaları


  • Yapılan aramalarda daha alakalı sonuçların bulunmasına yardımcı olur. Google'ın hedeflediği gibi tam olarak kullanıcı dostu bir yapıdadır.


  • Arama yapan kullanıcının ilgisini oluşturulan özel şablonlar ve alakalı içerikler ile daha fazla çekersiniz. Böylece daha fazla ziyaretçi ve potansiyel kitle yakalayabilirsiniz.


  • E-Ticaret siteleri için ürünlerini ön plana çıkarma ve potansiyel müşteri kitlesi açısından oldukça avantajlıdır.


  • Kullanıcıya anlık olarak doğru ve dikkat çekici bilgiler verir.


  • Yıldızlı puanlama sistemine göre özellikle yüksek puana sahip sayfalar kullanıcı için büyük bir güven ortamı sağlar.



Buraya kadar yazımda Rich Snippets hakkında bir genel kültür açıklaması yaptım ve buraya kadar eğer eksiksiz okuduysanız kafanızda bir şablon uyandı. Yazımın devamında teknik kısma giriş yapmak istiyorum...

Rich Snippets Nasıl Kullanılır?

İlk etapta yukarıda bahsettiğim ve sizlere tavsiye ettiğim Microdata kullanımını anlatmak istiyorum.

Yıldız değerlendirme için Kod kullanımı



Teknolojik Gündem

Umut MEDYA tarafından

03 Temmuz
.
Gündemi yakından takip edin
Teknoloji gündemini en yakından takip etmek için kullanılır.
Puan:
5



Şirket Bilgisi Kod kullanımı


Umut MEDYA
Adresi:

Şirket adresi izmir/alsancak,
izmir.









Tel: Telefon numarası
siteadresi.com


Kişi bilgisi Kod kullanımı


Benim adım
Umut Medya
Yazılarımı yayınladığım sayfam:
www.wmaraci.com.
Yaşadığım yer

İzmir,
İstanbul

bir
uzman olarak
Wmaraci bünyesinde çalışıyorum.
Dost Bloglarım:
Site Adı,
Site Adresi


Bu kısımda Microdata HTML5 kullanarak Rich Snippets kullanımını inceledik. Fakat yukarıda bahsettiğim her farklı özellik için farklı kod sepeti kullanmanız gerekiyor. Bu durumda bazen can sıkıcı hale dönüşebiliyor. WordPress kullanıcıları bu konuda şanslı. Buyurun WordPress kullanıcıları için Rich Snippets kullanımını inceleyelim.

WordPress Rich Snippets Nasıl Kullanılır?

WordPress kullanıcısı iseniz Rich Snippets kullanımı sizin için çok daha avantajlı. Bir eklenti yardımı ile Rich Snippets uygulamasını çok rahatça farklı sayfalar için kullanabiliyorsunuz.

Kullanmanız gereken eklenti; "All in One Schema.org Rich Snippets"

Eklentiyi kurarak etkinleştirdikten sonra sol menüdeki kısa yoldan giriş yapın.

Burada "Item reviews, Events, Person, Product, Recipe, SoftwareApp, Video ve Article" gibi farklı etiketler göreceksiniz. Bunlar yukarıda bahsettiğim yıldızlı, kişisel, ürün gibi farklı kullanım alanları. Bunlardan dilediğinize giriş yaparak gerekli alanları dolduruyorsunuz. Yapmanız gereken bu kadar.

"Peki her şeyi gerektiği gibi yaptık, nereden kontrol edeceğiz?" gibi bir soru sorabilirsiniz. Bununda cevabı çok kolay. Google kontrol aracı ile ister URL bazlı ister Kod sepeti olarak ön izleme yapabilirsiniz. Aşağıdaki linkten giriş yaparak kolayca sorgulama yapabilirsiniz.

Google Yapısal Veri Test Aracı: https://search.google.com/structured-data/testing-tool



Kaynak: https://www.expertmedya.com/google-rich-snippet-detayli-kullanim-klavuzu/

Kaynak 2: https://expertmedya.com/pdf/google-rich-snippets.pdf