Forumda birçok blog sahibi arkadaşımız var ve gerçekten bloglarına gözü gibi bakan insanlar bulunuyor. Bunlar arasında gerçekten kaliteli içerikler oluşturan ve Google'da ön plana çıkamadığı için hak ettiği ziyaretçi potansiyelini yakalayamayan kişilerde var. Forumda yaptığım araştırmalarda böyle birçok arkadaşın konusu ile karşılaştım ve gerçekten can sıkıcı bir durum. Bloguna gözü gibi bakan ve faydalı içerikler oluşturan kişiler bazı şeyleri eksik yaptığı için Google'da hak ettiği değeri bulamıyor. Bu yazımda sizlere en önemli SEO kriterlerinden biri olan "İçerik" kısmını ele alacağım. "İçerik işte altı üstü makale ne gibi bir teferruatı olabilir?" diyebilirsiniz fakat dijital dünyada her şey stratejilere dayanıyor unutmayın...
Kullanıcı Dostu İçerik
Paylaşım yaptığım hemen her içerikte söylüyorum, Google kullanıcı dostu içerik sever. Diğer yazılarımda karşılaşmış olabilirsiniz fakat bu yazımda da konumuz içerik olduğu için tekrarlamak istiyorum. Google'ın içerik konusunda ilk kriteri budur. Yani içeriğiniz kullanıcıya hitap ediyor ve kullanıcı için faydalıysa Google içinde kabuldur. Yaptığınız içerik paylaşımlarında öncelikle buna dikkat etmelisiniz. Eskiden makaleleri boş uzatan ve sırf uzun görünmesi için alakasız cümleler ile dolduran bloglar artık tarih oldu. Google yeni algoritması ile birlikte makalenin anlamını ve kullanıcı için faydasını ölçüyor. Bu konu üzerinde çok fazla durarak canınızı sıkmak istemiyorum, daha detaylı bilgi almak isteyen arkadaşlar bu konu hakkında hazırladığım SEO Uyumlu Makale Nedir? Nasıl Hazırlanır? makaleden bilgi alabilirler.
"Alakalı İçerik" Stratejisi
"Alakalı içerik" dediğimde aklınıza ne geliyor? "Konu hakkında açıklamalar" "Resmi bir dilde anlatım" veya "Detay bilgi"... Yapılan son güncellemelerden sonra Google anahtar kelime oranlı değil de doğal dilde yazılan makaleleri daha çok önemsemeye başladı. Yani resmi ve sıkıcı bir dil yerine akıcı bir makale yazarsanız emin olun bu çok daha işinize yarayacak.
Burada anlatmak istediğim gördüğünüz büyük haber ve içerik ajanslarına kanarak sırf hedef kelime içerisinde geçsin de Google beni ön plana çıkarsın diye makalenizin anlatımını bozmayın. Google bunu sevmiyor. Yukarıda anlattığım üzere kullanıcı dostu içerik seven Google makalenin akıcı ve doğal yazı dilinde olmasına önem gösteriyor. "Doğal ve akıcı bir dil ile anlatmak istediğin nedir?" diye sorabilirsiniz. Bu sorunuzun cevabı aslında şuanda okuduğunuz yazı...
Yapılan Bir Anahtar Kelime Araştırması...
20 sorgu üzerine Google'da yapılan bir araştırmada %53’ünün title etiketinde ve açılış sayfalarının %40’ından azının h1’lerinde anahtar kelimelere sahip olduğu tespit edildi.
"Yani burada anlatmak istediğimiz ney?" Aslında konu çok basit sadece kafanızda mantığını oturtmak için çabalıyorum. Doğal ve özgün içerik... Tabi ki bu h1-h2 etiketleri veya meta tag'ler kullanmaya gerek yok anlamına gelmiyor. Bunları kullanın fakat içerikleri de "Alakalı içerik" mantığına göre oluşturun.
RankBrain ve Hummingbird gibi algoritmalar artık sitenizdeki içerikleri alaka ve yazım diline göre değerlendiriyor. Bu şekilde gereksiz uzun ve alakasız anahtar kelimelerle doldurulmuş içerikler aşağı çekilirken doğal yazım dili ve alakalı içerikteki makaleler daha ön plana çıkarılıyor. Ayrıca şunu belirtmekte de fayda var bu anlamda uzun içerikler kısa içeriklerden daha faydalı görülüyor. Yani alakalı içerik kriterine göre yazılan ve uzun yazılar Google gözünde altın niteliğinde.
Herkese bol şans :)
Kaynak: https://expertmedya.com/pdf/zengin-alakali-icerik-seo.pdf