Bu duruma rekabetin önemi büyük olsa da aslında içeriğin kategorisinin büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Bu yıl içerisinde bir kaç çalışma başlattım. Kimisi tahminimden çok fazla ilgi gördü, kimisi ise tahminimden çok aşağıda kaldı. İnsanların ilgisi artık çok çabuk kayabiliyor. Moda bile artık yıllık değil günlük değişiyor neredeyse. Fakat bazı kategorilere ilgi bu kadar büyük oranda değişim göstermiyor. Bu tür kategoriler bulmak yani temeli sağlam bir yere atmak gerek.
Bir diğer durum web sitelerinin trafik kaynaklarının neredeyse tamamını oluşturan Google arama motoru artık çok gelişti ve daha sezgisel çalışıyor. Bunu kabul etmeliyiz ki genele baktığımızda kaliteli içerikler bir şekilde diğerlerinin arasından sıyrılmayı başarıyor. Hem bir web yöneticisi hemde bir web kullanıcısı olarak şunu çok iyi anlayabiliyorum son bir iki yılda; Web üzerinde işini kurumsallık kalitesinde profesyonelce yapan kişiler çoğalıyor ve bu yarışta ön sıralarda olabilmek için buna ayak uydurmak gerekiyor. Kaliteli içerik ve insanların ilgisini iyi analiz ederek çok güzel geri dönüş almak mümkün. Bunu biliyoruz fakat nedense yeterince başaramıyoruz gibi görünüyor.
Mesela şuanda içerisinde 5-6 içerik bulunan bir sitem mesela oldukça iyi dönüşlere ve gösterimlere sahip.
Şuan öyle bir durum oluştu ki 10k içeriği olan site yeri geliyor 10 tane içeriği olan siteden daha az ilgi görüyor ve dolayısıyla daha az kazanıyor.
Örneğin; Geçtiğimiz gün bir konuda ders ve döküman araştırması yaparken ilk sayfada bir siteye denk geldim. Site tasarımı 90'lı yıllardan kalma gibiydi fakat içerisinde paylaşılan içerik maddi ve manevi olarak çok değerliydi. Kendi alanında evrensel olarak öğretim görevi ve danışmanlığı yapan bir mühendis abimiz bundan bir kaç yıl önce ücretli olarak insanlara verdiği eğitim ve ders içeriklerini bu siteden yayınlamaya başlamış içerik gerçekten profesyonel yani üniversite düzeyinde bir içerik ve sunum hazırlamış şimdi ben bu konudaki bir site sahibi olsam bu derece bir kalite ile nasıl baş edebilirim ki?
Artık bir şeyleri ya gerçekten hakkıyla yapacağız yada hakkıyla yapanların arkasından bakacağız.
Bir kaç yıl öncesine kadar yurt dışından crack çıkmasını beklerdik warez paylaşım için, şimdilerde crack'i bile kendisi yapan, kodlayan kişi ve ekipler var.
4 yıl önce slayt videolar ile youtuber olan vatandaşlar şimdilerde alıyor eline bir mikrofon çıkıyor sokakta profesyonel bir muhabir gibi röportaj yapıyor. Kimisi film çeviriyor.
Kısacası oturma devri bitti, artık koşturma devrindeyiz.