Kopyalanmak veye kopyalanmamak işte bütün mesele bu. YouTube’da içerik üreticilerinin artık bu soruya kafa yormalarına gerek kalmayacak. Önümüzdeki hafta yayınlanacak Copyright Match Tool sayesinde, yayıncılar videolarının farklı bir YouTube yayıncısı tarafından yüklenip yüklenmediklerini kolayca saptayabilecekler.

Copyright Match Tool, YouTube’un Content ID Tool aracına benzer şekilde çalışacak. Copyright Match Tool, yayıncılar tarafından yüklenen herhangi bir videoyu YouTube üzerinde taramaya başlayacak. Videonun aynısı veya benzeri farklı bir kanala yüklenmişse yayıncılar kolayca haberdar olabilecek.



YouTube’un içerik oluşturucuları blogunda duyurulan araç için Fabio Magagna, “Bir eşleşme olması haline ‘eşleşmeler’ sekmesinde belirecek. Sonraki adımda araç, bu video hakkında nasıl bir işlem uygulayabileceğiniz hakkında sizi yönlendirecek.” açıklamasında bulundu. Copyright Match Tool ilgili eşleşmeyle ilgili ne tür bir işlem uygulayabileceğiniz konusunda sizi yönlendirebilecek ancak yayıncıların kararlarına karışmayacak. Yayıncıdan içeriği silmesi talep edilebileceği gibi doğrudan YouTube aracılığıyla yasal haklar gereğince içeriğin kaldırılması da talep edilebilecek.

Copyright Match Tool, yalnızca içeriğin tamamının tekrar yüklenmesi halinde saptama yapabilecek. Eğer içeriğin bir kısmı kısa klip halinde farklı bir videoda geçiyorsa Copyright Match Tool bunu eşleşme olarak kabul etmeyecek. Ayrıca yasal kaldırma talebi oluşturulduğunda YouTube bu talepleri özenle inceleyerek şirket politikalarına uygunluğunu da denetleyecek.

Magagna bu konu hakkında: “Bir içeriğin yasal haklarına tümüne sahip değilseniz (herkese açık bir alan adı gibi), içeriğin kaldırılmasını talep edemezseniz. Aynı zamanda içeriğin konuyla alakalı referans verme izinlerini aşmaması halinde de hak talebinde bulunamazsınız.” açıklamasında bulunuyor.

YouTube, Copyright Match Tool’u önümüzdeki haftadan itibaren kullanıma sunacak. İlk aşamada Copyright Match Tool’dan sadece 100 binden fazla abonesi bulunan kullanıcılar faydalanabilecek. Uzun vadede ise YouTube Partner Program’ına (iş ortaklığına) dahil olan tüm içerik üreticilerinin bu araçtan faydalanabilmesinin sağlanılacağı düşünülüyor.

Şu aşamada sadece 100 bin takipçili YouTube yayıncılarını ilgilendiriyor olsa da Copyright Match Tool uzun vadede birçok yayıncıya hizmet verecek. Sizce bu araç kopya içeriklerin önüne geçmek için yeterli bir tedbir olacak mıdır?