Sosyal bilimleri matematiğe uyarladığımız zaman ortaya bir denklem çıkar: Çöküşün büyüklüğü ve hızı, şirketin büyüklüğüyle doğru orantılıdır. Facebook şuan bir dev ancak magazinel olarak bu gibi haberlerin artması çöküşü hızlandıracak. Nitekim insanlar, bu kadar büyük yapılardan kusursuzluk bekler ve Facebook bu hakkını doldurdu. Eski yılları hatırlayın. Facebook'da videolar paylaşılırdı, oyunlar oynanırdı, herkes bir sayfa açardı. Şuanda bu sitede Facebook'u (işi haricinde) eskisi kadar sık kullanan insan sayısı bile bir elin parmaklarını geçmez. Büyük ve popüler sayfalar bile artık Instagram ve Youtube'da yer edinmeye çalışıyor.
Facebook bence şuanda tamamen yan ürünlerle Facebook'u ayakta tutmaya çalışıyor. İnsanların çoğu artık Facebook'a değil Instagram'a fotoğraf atıyor. Neredeyse hepimiz Messenger değil WhatsApp kullanıyoruz. Videoları Youtube'dan izliyor, müziği Spotify gibi programlarda dinliyoruz. Facebook şuanda kitlesinin büyük çoğunluğuna ne görsel, ne işitsel ne de iletişime dair bir hizmet vermiyor. O halde niye hala var? Yapabilecekleri tek şey Instagram gibi, WhatsApp gibi satın almak. O da bir yere kadar. :)