Google, arama yapan kullanıcıların internet sitesine erişmeden bilginin bir kısmına (bazen tamamına) erişebildiği Öne Çıkan Snippet (Featured Snippet) için yeni bir geliştirme hazırlıyor. Şu an için sadece bazı anahtar kelimelerde görülebilen yeni geliştirme, kullanıcılara akıllı tahminler göstererek doğru sonuca erişme süresini kısaltmayı hedefliyor.
Google’ın yeni özelliğinin stratejisi son derece basit. Kullanıcıların Long-Tail aramalar yaparak nokta atışı sonuçlara ulaşması, yayıncıların da, uzun kuyruklu içeriklerine fazladan kullanıcının erişmesi hedefleniyor.
Aşağıdaki görselden gördüğünüz üzere “how to zip a file (dosya zip olarak nasıl sıkıştırılır)” araması için Featured Snippet akıllı tahmin önerilerinde bulunuyor. “on mac”, “in linux” ve “on windows” gibi öneriler kullanıcının zip dosyasını hangi platformda oluşturacağını belirterek, daha uygun içerik veya içerik bölümüne ulaşmasına yardımcı oluyor.
Google’ın yeni Long-Tail arama sevdası akıllı tahmin kutusunda da çalışıyor. Yapılan “How to catch trout (alabalık nasıl tutulur)” araması için Google “gölde”, “gölette”, “gece” gibi mantıklı önerilerde bulunuyor.
Çıkan sonuçlar için de akıllı öneri kutuculukları kullanılıyor:
Farklı internet tarayıcılarından aynı arama terimleriyle arama yaptığınızda yeni butonları siz de test edebilirsiniz. Google’ın bu özelliği detaylı ve değerli bilgiler sunan siteler için altın değerinde olabilir. Kullanıcılar arama yaparken kısa anahtar kelimeler kullanmalarına rağmen çoğu zaman spesifik bir bilgiyi arıyorlar. Genel aramalardaysa sadece güçlü siteler üstte çıktığı için spesifik bilgi sunan siteler aşağı sıralarda boynu bükük kalıyor. Bu yenilikle spesifik/genel bilgi arasına Google çok ince bir çizgi çekebilir.
Öne Çıkan Snippet’lar için test edilen yeni özellik hakkında siz ne düşünüyorsunuz? Google’ın bunu herkese açık yayınlamasıyla spesifik bilgi yayını yapan siteler ciddi bir avantaja sahip olabilir mi?