Google, O mu? Bu mu? tarzındaki karşılaştırmalı arama sorgularında kullanmak üzere Featured Snippets özelliğini yeniden şekillendiriyor. Kullanıcılarına yanıtları doğrudan SERP sayfası üzerinden verme sevdasının bir başka boyutu olan yeni özelliğin, uzun vadede yayıncılara avantaj mı yoksa dezavantaj mı sağlayacağını ise hep birlikte göreceğiz.



Google, kullanıcılara “en hızlı yanıt veren arama motoru” olmak için birkaç yıldır Featured Snippets özelliğini aktif şekilde kullanıyor. Hemen her alandaki aramada kullanıcıya daha hızlı sonuç göstermeyi hedefleyen Featured Snippet’ler şimdi de karşılaştırmalı arama sorgularında sahneye çıkacaklar.

Örneğin Google üzerinde bir kullanıcı kuvars ve granit taşları arasında seçim yapmak için arama yaptığında, Google’ın yeni Featured Snippet’i öne çıkacak. Bu Snippet sayesinde arama yapan kullanıcılar iki nesne arasındaki maliyet farkı, avantajlar, ağırlık ve dayanıklılık gibi konuya ilişkin önemli karşılaştırma metriği odağında sorularına yanıt alabilecekler. Google’ın bu özelliği diğer Featured Snippet özelliklerinde olduğu üzere algoritma temelli ve otomatik olarak çalışacak.



Şu an için bu özellik yalnızca Mobil Google aramalarında ve pilot sözcükler üzerinde aktif edilmiş görülüyor. Aynı özelliğin masaüstü aramalara da yansıtılması olası ancak henüz Google veya çalışanlarının bu konuda bir açıklamaları yok.

Yeni Featured Snippet ile birlikte Google kullanıcıların gönlünü yaparken galiba yine yayıncıların içeriği konusunda hazıra konacak. Zira yüzeysel araştırma yapan kişiler sadece SERP sayfası aracılığıyla istedikleri sonuca ulaşmış olacaklar.

Özellik bu. Ne dersiniz, sizce Google’ın yeni özelliği yayıncılara uzun vadede avantaj sunabilir mi?