Mesajınızda haklılık payları var ama müşteri talebiyle çelişen noktalar da mevcut.Örneğin "yedekler ellerinde" demişsiniz lakin firma yedek almasa bu sefer de müşteri "siz bizim yedeklerimizi nasıl almazsınız, ya siteye birşey olursa" gibi serzenişte bulunabiliyor ve yedeğinin alınmamasını isteyen neredeyse yok denilebilecek kadar çok az bir kesimdir.

Bir sistem yöneticisi tüm sistemlere yetkisi dahilinde herhangi bir problemde müdahale edebilmek amacıyla ulaşabilir konumda olması gerekir. Böyle bir erişime sahip olmasa, problem durumunda çözüm süresi uzar ve firma için geçen problemli her saniye maddi manevi kayıp olarak geri döner. Bu ve üst paragrafta belirttiğim yedek konusu bu işin amacından ötürü ana kurallarından biridir.

Örneğin kendi firmamızdan bahsetmek gerekirse sanal sunucu, kiralık sunucu gibi kişiye özel çözümlerde hizmetlerin erişim bilgilerini bilmiyoruz ve göremiyoruz.Bir sorun olduğunda müşteriden talep ediyoruz.Email probleminde tüm emaillere şifresiz erişebiliyor iken kesinlikle ve kesinlikle müşteriden problem yaşadığı emailin şifresini talep ediyoruz.

Ayrıca yer sağlayıcı firmalarda çalışan personellerin, kendilerine verilen yetkileri kötüye kullanamayacağına dair iş başlangıcında ve çıkışında sözleşme imzalatılır.

Belirli yazılmış çizilmiş gizlilik politikası ve hizmet kullanım sözleşmesi var.Müşteri ve firma bu sözleşmeler, politikalar çerçevesinde hukuki hakkını saklı tutar.