Google böyle bir soruya şöyle cevap vermiş.
Kullanıcıların Google'da sitenizi bulmasına yardımcı olma
Kullanıcılar sitenizi bulurken neleri arıyor? Sitenizin Performans raporunu açın ve alt kısımda arama sorguları listesine bakın.
Beklediğiniz sorgular için gösteriliyor musunuz? Tabloyu gösterim sayısına göre sıralayın ve sitenizin doğru sorgular aranırken gösterilip gösterilmediğine bakın. Gösterilmiyorsa, sitenizi bu sorgular için görünecek şekilde yeniden yapılandırmanız gerekir. Bazı ipuçları:
Metin kullanın: Önemli sayfa başlıklarınızı veya içeriklerinizi Google’ın kolayca anlayamayacağı resimlerin, videoların, animasyonların içine veya metin dışındaki diğer biçimlerde yerleştirmeyin. Siteniz veya şirket adınız için bir resim kullanıyorsanız, bu adı sayfa metnine de ekleyin.
Eksiksiz olun: Sunabileceğiniz her şeyden bahsedin. Google akıllıdır, ancak bize söylemediğiniz şeyleri tahmin edemeyiz.
Konuya odaklı olun: Örneğin, aynı zamanda sıcak çikolata da satan bir dondurma dükkanı işletiyorsanız, yaz aylarında dondurmalarınızı öne çıkarırken, kullanıcıların dondurma aramayacakları kış aylarında da sıcak çikolatanızı (veya kahvenizi ya da sandviçlerinizi) öne çıkardığınızdan emin olun. Yeni bir kivili dondurma trendi başlarsa ve dükkanınızda bu çeşit satılıyorsa, bunu belirgin bir şekilde öne çıkarın.
Bu sorgular için ziyaretçi alıyor musunuz? "Ortalama TO"yu seçin ve buna göre sıralama yapın. Sitenizi sınıfının en iyisi yaparak tıklama oranınızı iyileştirmeye çalışın. Bazı ipuçları:
Diğer siteler sizi fark etmesini sağlayın: İnternette uygun yerlerde sitenizden bahsedilmesini sağlayın. Bulunduğunuz yerdeki online haber sitelerine veya diğer uygun kaynaklara girip giremediğinize bakın.
Açıklayıcı olun: Sayfalarınız için doğru, açıklayıcı başlıklar kullanın. Her sayfada bir konuya odaklanmanızı öneririz.
Sitenizi güncel tutun: Restoran web sitenizdeki menü 1925'ten bu yana hiç güncellenmediyse, menünüzü güncelleyin; bugünlerde sarsparillayı arayan çok müşteri yok.