Merhaba saygıdeğer WM Aracı üyeleri!
"Bilgileniyoruz" isimli serimizin dördüncü çeviri makalesine hoş geldiniz ve sefalar getirdiniz. Bu makalemizde, 2019 yılında Google tarafından inanılmaz bir şekilde denetlenecek olan ve arama motoru kriterlerinin başında gelecek olan beş arama motoru optimizasyonu yöntemini paylaştım. Temmuz 2018'de hız güncellemesi yapan Google'ın, bu konuda etkilediği blogların ve web sitelerinin sayısı inanın ki sayısız. Artık arama motoru optimizasyonu konusunda tavizi olmayan tecrübeli şirkete yakın olan Search Engine Land'in dediklerini mutlaka dinleyin.
Bu Makalede Neler Var?
Konu notu: Search Engine Land'den alıp Türkçe diline çevirdiğim bu yazı, sadeleştirilmiş bir halde önünüze sunulmuştur. Orijinal kaynakta gördüğünüz ancak burada görmediğiniz bazı yerler olabilir. Endişe etmeyiniz. Benim misyonum, içeriğin ana fikrini sizlere aktarmaktır. Bu yazı sahibi, kendi kişisel tecrübelerini de aktarmış. Konuyla ilgili olmayan kısımları çıkarmış bulunuyorum. Çeviri, ana fikri etkilemeden "hikayeselleştirme" yöntemi kullanılarak hazırlanmıştır. Kısacası, çeviri metnindeki bazı yerler orijinal anlamından farklı olabilir (lütfen yanlış çevirmişsiniz demeyiniz çünkü doğrusunu elbette biliyorum) ama "akılda kalıcılık" prensibini uygulamak adına o kısımları hikayeselleştirdim.
Serimize ait diğer üç makaleye ulaşmak için:
- "Bilgileniyoruz #1: WordPress Tabanlı Web Siteniz İçin En Çok Verim Alabileceğiniz 10 Google AdSense Banner Boyutu ve Biçimi"
- "Bilgileniyoruz #2: Google Arama Konsolu Testleri İle Birlikte Alan Adı Mülkleri"
- "Bilgileniyoruz #3: İçeriklerinizin İlgi Çekiciliğini Korumanız Adına 14 Basit İpucu"
Bilgileniyoruz #4: 2019'da En Önemli Olması Kesin Gözüyle Bakılan 5 Arama Motoru Optimizasyonu Yöntemi
1 - Google, en iyi olmak adına çok yoğun bir şekilde yatırımlarını yapmaya devam ediyor. Buna bağlı olarak, arama motoru optimizasyonu yöntemleri de bu yatırımlara uyumlu olmak için yatırımsal değişikliklere uyum sağlamaya çalışıyor.
2 - İşte, arama motoru optimizasyonları bu şekilde ortaya çıkıyor. 2019 yılında bu yeni trendlerin nasıl etki yaratacağını hep birlikte görelim.
3 - Google'da üst sıralarda yer almak adına arama motoru optimizasyonu stratejinizi önceden düşünün.
4 - Başarının kısayolu: Yeni ortaya çıkan trendleri tanımak ve her biri için bir eylem planı hazırlamak.
5 - Google bu yıl dünyayı, mobil hız ve sayfa hızı ile ilgili yaptığı çalışmalarıyla sarstı.
6 - Sonuç olarak, gelecek yılın arama motoru optimizasyonu yöntemlerinin eğilimleri aşağıdaki taktiklerin gösterdiği yönde bekleniyor.
7 - Ancak bazı diğer faktörler de sıralamaları çok ciddi bir şekilde etkileyecektir. Sadece Google'a bağlı kalarak iş yapmayın.
8 - Bu eğilimleri anlamanın ve bunları uygulamanın yollarını hep birlikte inceleyelim.
[center]|[COLOR="Black"]"Mobile - First" Politikası |
[/COLOR]
1 - "Mobile - First " politikası, özetle, Google'ın sayfanızın mobil sürümünü indeksleme ve onu sıralama için kullandığı anlamına geliyor.
2 - Mart 2018'den bu yana Google, siteleri bu politikaya göre kendi arama motoru dizinine kaydetme işlemini başlattı.
3 - Bu politikanın ayak sesleri, arama konsolundaki bildirimlerle tüm kullanıcılara duyurulmuştu.
4 - Unutmayın, bu politika yalnızca mobil cihazlar için hazırlanan bir arama motoru optimizasyonu yönergesi değildir.
5 - Hem mobil hem de masaüstü sürümlerini içeren tek bir dizin var.
6 - Ancak Google, internet sitelerinin mobil hızlarını baz alarak sıralamaları büyük ölçüde değiştiriyor ve bu sıralamaları düzenliyor.
7 - Mobil versiyonunuzun hızı, internet sitenizin sıralaması için temel ve en önemli kriterdir. "Mobil kullanım kolaylığı" ilkesiyle hareket etmeniz şart. Blogunuz, mobil uyumlu olmalıdır. Bunu ertelemek için herhangi bir mazeret üretmeye hakkınız yok. yilmaz70 hocamız [B]"şu konuda" bu husus hakkında bizlere haklı uyarılarda bulunmuştu.[/B]
Bu konu ile ilgili aksiyon planı: Herhangi bir mobil sürüm türü iyidir. Google'ın trend analisti John Mueller, bu konu hakkında şunları söyledi: "Sadece birkaç dakika düşünün. Eğer yönergelerimiz ile uyumlu olmak istiyorsanız internet sitenizin mobil sürümünü yayımlamadan önce bunu özenli bir şekilde hazırlayın".
Dolayısıyla, siteniz henüz başka bir yere taşınmamışsa ve başka bir yere geçiş yapmayı düşünüyorsanız, şimdi yapın. Google bunu şiddetle tavsiye ediyor. Arama motoru örümceklerinin mobil sayfalarınızı nasıl gördüklerini anlamak için onları bir mobil botla tarayın. "WebSite Auditor" bu konuda size yardımcı olabilir.
1 - Mobil sayfalarınızın yükleme hızını tespit edin. [b]PageSpeed Insights ile bu iş çok kolay şekilde hallediliyor.[/b]
2 - Sayfalarınızın kusursuz kullanıcı deneyimi sunup sunmadığını düzenli olarak kontrol edin.
3 - Bu iş için WebSite Auditor sitesinin mobil performans bölümünü kullanabilirsiniz.
| Page Speed (Sayfa Hızı) |
[/center]
1 - Google, en iyi ve en hızlı UX servisini sunmaya çalışıyor.
2 - Masaüstü sayfa yükleme süresi bir süre için önemli bir sıralama faktörü oldu.
3 - Temmuz 2018'de mobil sayfa hızı, mobil cihazlar için kritik bir sıralama faktörü haline geldi.
4 - Bu önemli değişiklik, Google’ın sayfa hızı değerlendirmesi konusunda hangi metrikleri dikkate aldığını gösteriyor.
5 - İlk zamanlarda PageSpeed Insights sistemiyle bir site analiz edildiğinde, o site sadece teknik parametreler temelinde değerlendiriliyordu.
6 - Bir site, artık, hem masaüstü hem de mobil cihazlar için iki farklı metriğe göre derecelendiriliyor: Optimizasyon ve hız.
7 - Tüm dengeleri alt üst eden faktör, hız puanının hangi kriterlere göre verildiğidir.
8 - Bu sistemde bulunan metrik verileri, gerçek kullanıcıların performans veritabanı olan "Chrome Kullanıcı Deneyimi" raporundan alınmıştır.
9 - Bu veriler, sitenizin her ziyaretçi için nasıl yüklendiğini gösterir.
10 - Her ziyaretçinin sahip olduğu cihazın veya cihazların sitenizi ne kadar hızlı yüklediğini ölçmek kesinlikle zor.
11 -Sonuç olarak, metriğin yerel testlerle uyumlu olması mümkün değildir.
12 - Optimizasyon puanına gelince, sitenizin hızlı yüklenmesini engelleyen tüm sorunları gidererek bu problemden tamamen kurtulabilirsiniz.
ASIL SORU: Peki, hangi metrik sıralamalarda en etkili metriktir?
1 - SEO PowerSuite'in mobil sayfa hız denemesine göre, bir sayfanın optimizasyon puanı ile SERP'lerdeki konumu arasındaki korelasyon güçlüdür (bu oran: 0,97).
2 - Ayrıca, bir sayfanın konumu ile hız puanı arasında bir ilişki yoktur.
3 - Başka bir deyişle Google, sitenizi yavaş bir şekilde derecelendirebilir ancak sıralamalarınız aynı kalır.
4 - Ancak bu hız metriği yeni bir kriterdir ve bu yüzden Google bu sistemi açıkça test ettiğini göstermektedir.
5 - Bu korelasyonlar zamanla değişebilir.
Bu konu ile ilgili aksiyon planı: Optimizasyon puanı, sıralamalar için önemlidir. Neyse ki site optimizasyonu yönergesi ve sonuç takibi tamamen elinizin altında.
"Optimizasyon İçin Öneriler Listesi"
"İlgili Yönerge"
| Sıralama Göstergesi Olarak Markanız |
1 - Google Web Yöneticisi Trendleri Analisti Gary Illyes, Google'ın kendi arama algoritmasında çevrimiçi markaları kullandığını "Pubcon" etkinliğinde belirtti.
2 - Bir markayı sıralama faktörü olarak kullanmanın iki yolu vardır:
# Öncelikle Google'ın arama motoru markanızın varlığını, bağlantısız/tarafsız markalar aracılığıyla tespit eder. Markanızı tespit eden Google, markanızın özelliklerini analiz ederek alanınızda sahip olduğunuz otoriterliği ölçer ve bu imajınıza bir not verir.
# İkincisi, iş dünyasında her türlü faktör önemlidir: İtibar, güven, reklam kalitesi, problem çözme vb.
3 - Google, tüm bunları analiz ettikten sonra içeriğiniz üzerinden markanızın iyi ve kötü yanlarını öğrenir.
4 - Örneğin Google'ın yayımladığı "Arama Kalitesi Yönergeleri", marka itibarının sıralamalar için önemli olduğunu belirtir.
5 - Sonuç olarak, markaların sahip olduğu itibarlar hakkında söylenenler, markaların sıralamalarını etkileyebilir.
Bu konu ile ilgili aksiyon planı: Backlink'ler hala güçlü bir sıralama kriteridir ancak çok hızlı bir şekilde bağlantı inşası oluşturmak nadiren temiz bir işin yapıldığına işaret eder çünkü piyasada çok fazla "black-hat-seo" yöntemini kullanan marka var. Backlinklerin gücünü kullanın. Hilesiz hurdasız bir fırsatınız olduğunda marka adınızı çevrimiçi bir şekilde internette belirtin, yani markanızın reklamını yapın. İtibarınızın hakkını verin. Müşterilerinizin problemlerini markanızın adı altında çözün. Mutlu müşterilerinizle de ilgilenin. Bunun için markanızın internet dünyasında sıkı bir şekilde takip edildiği imajını insanlara yansıtın. Son olarak, backlinkler için Awario servisini kullanın: "Awario"
Markanız hakkında konuşan kişileri bulun. En iyi reklam, sizin hakkınızda konuşan kişileri bulmaktır. Bu kişileri Awario servisiyle bulabilirsiniz. Rakiplerinize bakın. Onların stratejilerini tersine mühendislik yaparak analiz edin. Bu sayede kendi SEO çalışmalarınıza bir bütün olarak bakabileceksiniz. Bunun için, rakiplerinizin marka bilinirliliğini nasıl artırdıklarını anlatan markalara bakın ya da rakiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerinin derin bir analizini yapın.
[color="red"]YABANCI DİLDE SİTELERİ OLANLAR, DİKKAT! : | Avrupa Birliği Veri Koruma Yönergesi |
[/COLOR]
1 - Bu yönerge, Avrupa Birliği'nin kontrolünden geçmiş ve kabul edilmiş bir düzenleme yönergesidir. Çok kapsamlı bir düzenlemedir. Bu düzenleme ile kullanıcıların çevrimiçi etkileşimleri sayesinde oluşturulan verilerin sahiplerinin öğrenilmesi amaçlanmıştır.
2 - Kullanıcılar tarafından talep edilmiş bir yönergedir.
3 - Bu yönerge ile artık kullanıcılar, iletişim halinde oldukları şirketlerin kendileri hakkında ne tür kişisel verilere sahip olduklarını öğrenebilecekler. Buna ek olarak kullanıcılar, şirketlerde bulunan, kendileriyle ilgili kişisel bilgilerin takibini isteyebilecekler ve bunların doğrulanmasını veya bu bilgilerin düzeltilmesini talep edebilecekler.
4 - Bir şirket eğer bu yönetmeliklere uymazsa, ağır para cezasına çarptırabilir. Örnek olarak: İlgili şirketin net kazancının yüzde dördü (%4).
5 - Bu düzenleme, AB şirketlerini ve müşterilerini etkilemektedir ancak diğer uluslararası şirketler de bu yönergeye uymak zorundadırlar.
6 - Google bu yüzden, kendi analitik sisteminde değişiklik yapmaya hazırlanıyor.
7 - Artık tüm kişisel kullanıcı verileri toplandıktan 26 ay sonra geçerliliğini yitirecek.
8 - Bu veriler, demografik ve ilişkisel verileri (daha önce de bu tür kayıtlar tutuluyordu) içerir ancak bu veriler, oturumlar ile hedefleri içermez.
9 - Ancak her site sahibi, bu veri toplama süresinin varsayılan ayarını değiştirebilir.
10 - Ayrıca, istek üzerine bireysel kullanıcıların verilerini silmek artık mümkün.
Bu konu ile ilgili aksiyon planı: Eğer Avrupalı müşterileriniz yoksa: Google Analytics'teki “do not automatically expire” seçeneğini aktif edebilirsiniz. Bu şekilde, Google'ın kullanıcı verilerini koruma sorumluluğunu sizden aldığından emin olun. Ayrıca kullanıcı verilerinin üzerinde yapılan kontrol çalışmaları, AB'nin dışını da kapsayabilir. Sadece bekleyin.
Avrupalı müşteriniz varsa veya o kitleyi hedeflemeyi düşünüyorsanız: Sitenizdeki kullanıcı verilerini toplayan tüm kaynakları inceleyin. Bazı özel verileri Google Analytics'e yanlışlıkla göndermediğinizden emin olun. Gizlilik politikası dosyanızı, GDPR gereksinimlerine göre güncelleyin. Çerez izin formunuzu gözden geçirin. Formunuz şunları içermelidir: Topladığınız bilgiler, bunu neden yaptığınız, verileri sakladığınız yer ve bilgilerin korunmasının onayı. Son olarak, Google Etiket Yöneticisi'ni kullanıyorsanız IP anonimleştirmeyi etkinleştirin. Endişelenmeyin, trafiğinizin nereden geldiği konusunda genel bir fikriniz olacaktır. Sadece biraz daha az filtrelenmiş bir trafik veri kaynağına sahip olacaksınız hepsi o kadar.
| Amazon Arama Motoru |
1 - Öncelikle Amazon, evrensel bir arama motoru değildir.
2 - Google’a benzeyen bir algoritmaya sahip ancak Amazon'un sayfaları dahili arama için kullanılmıyor.
3 - Dahili arama için kullanılmasa bile sonuçta burası AMAZON. İnsanlar elbette alışveriş yapmak için Amazon'u tercih ediyorlar.
4 - Bir araştırmaya göre, tüketicilerin %56'sının aklına alışveriş yapmadan Amazon geliyor ve bu insanlar Amazon'u ziyaret diyor. İnsanların %51'i ise ilk olarak başka bir e-ticaret sitesini ziyaret edip ondan sonra Amazon'u ziyaret etmeyi tercih ediyor. İlgili araştırma -----> "Tıkla"
5 - Bu rakamlar bize Amazon’un e-ticaretin Google'ı olduğunu söylüyor.
6 - Bir şey satıyorsanız ve Amazon'da değilseniz, potansiyel müşterilerin %56'sının tamamını kaçırıyorsunuz demektir.
7 - Dolayısıyla; kitap, elektronik eşya, müzik aleti ve benzeri gibi eşyaların satıcılığını yapıyorsanız Amazon'u arama motoru optimizasyonu planlarınızın (stratejilerinizin) arasına ekleyin.
Bu konu ile ilgili aksiyon planı: Hepinizin bildiği Keyword Research sistemini kullanın. Daha sektörel bir araştırma yapmak istiyorsanız Amazon'u kullanın. Ayrıca Rank Tracker sistemini de tavsiye ediyoruz.
Amazon İle İlgili Son Olarak...
1 - Sattığınız eşyaların başlıklarını ve açıklamalarını verimli (müşteriyi doyurucu ve onların meraklarını giderici bir şekilde) ve kullanıcı dostu hale getirin (anahtar kelimelerin akıllı kullanımı ilkesi)
2 - Yüksek kaliteli görüntüler kullanın.
3 - Meta etiketleri kullanın.
4 - Müşterilerin yorumlarını takip edin ve onların şikayetlerine dikkat edin.
MAKALENİN ÖZETİ
SÖZ SIRASI SİZDE !
Evet sevgili arkadaşlar, makalemiz burada sona erdi. Yorumlarınızı lütfen esirgemeyiniz.
1 - Siz 2019 yılının SEO yılı olacağını düşünüyor musunuz?
2 - Yeni yılda arama motoru optimizasyonu alanı nasıl etkilenecek?
3 - Google'ın bu yeni politikası hakkında neler düşünüyorsunuz?
Orijinal yazı