Arkadaşlar merhaba herkese. Bu konuda Google'nin yaptığı son güncellemeleri ve bunların etkilerini kendi deneyimlerime dayanarak paylaşmak istedim. Elimden geldiğince deneyimlerimi aktaracağım. Böylece aynı durumu yaşayan arkadaşlar sorunu az çok anlayabilecektir. Siz de konu altına yazarsanız sinerji yapmış oluruz.
Öncelikle şunu söylemeliyim. İşin tadını kaçıran ilk güncelleme FRED güncellemesi oldu. FRED güncellemesinden sonra yaptıklarıma baktığım zaman şunu gördüm. Makale içinde eğer keyword yoğunluğu aşırı ise bu sorun yaratıyor. Yani Google artık aşırı keyword yoğunluğunu bir manipüle olarak algılıyor sanırım.
Bu yüzden keyword densityden olabildiğince kaçınmanızı tavsiye ederim. Bu noktada ciddi sorunlar çıkabiliyor.
Not: Fakat bu söylediklerim yanlış anlaşılmasın. Bunu yalnızca yeni sitelerde yapıyor. O sitelere güvenmediği için keyword density bir sorun şu anda. Bu yüzden yeni bir siteniz varsa... Yeni siteden kastım şudur: Google'de belli başlı bir otoriteye sahip değilse siteniz, evet! FRED sizi vurdu. Bilin.
İkinci olarak şunu aktarabilirim. FRED güncellemesinden sonra keyword density ile ilgili hedefler tam tutmamış olmalı ki Google Bey bu kez bizi başka bir yerden ele aldı. Keyword density güncellemesi anladığım kadarıyla ADWORDS GELİRLERİNİ ARTTIRMAMIŞ OLMALI! Bu nereden mi çıktı? Keyword siteleri hedef almasının amacı işletmelerin Google'de ilk sıralara çıkamamalarını sağlamak ve bu süreçte Google Adwords reklam gelirlerini arttırmak...
İkinci güncelleme bu yüzden web site bağlantılarını ele aldı. Yani bir domaininiz var diyelim ve adı kirmiziuc07.com eğer sizin sitenizin başlığı Kırmızı Uç 07 ise bunu direkt bir manipülasyon sinyali olarak ele alıyor ve ne yaparsanız yapın sizi çıkartmıyor. Ta ki siteniz uzunca bir süre Google Bey'e hizmet edene kadar... Bir süre sonra sitenizi kurduğunuz tarihten sonrası yani... Algoritma sitenizi tararken yeterli bir süreyse eğer size hak ettiğiniz değeri veriyor.
Fakat unutmayın ki bu süreçte aldığınız her backlink algoritmaya artı değil eksi sinyal veriyor.
Aslında daha fazlası da var. FRED ve 1 Ağustos güncellemesinden sonra şunlar da oldu...
Diyelim ki bir siteniz var ve herkes başlığı şu şekilde atıyor ve sıralamada 100 tane aynı başlık var: Google 1 Ağustos Güncellemesinin Etkileri
100 tane aynı başlık olduğu için Google bey sizi direkt arama yoğunluğuna alıyor ve başlığınızı ona göre değerlendiriyor. Eğer bu başlığa Google 1 Ağustos kelimesinden hit alacaksanız size tavsiyem herkes ile aynı başlığı atmamanızdır. Örneğin şu başlığı attığınızı varsayalım:
1 Ağustos Google Algoritma Güncellemesi Etkileri
Bunu yaptığınız zaman keywordu tersten ele alıyor ve araya bir kelime sıkıştırmış oluyorsunuz. Sonuç mu? Sizi arama yoğunluğundan sıyırıyor ve size sanki bu keywordde yoğunluk yokmuş muamelesi yapıyor. Komik ama gerçek :)
Diğer bir etken de 1 Ağustos güncellemesinden sonraki MARKA OTORİTESİ.
Google Bey artık keyword otoritesini ele almaktan vazgeçti. Yani bu nedir? Kirmizielma.com alan adınız eğer kırmızı elma kelimesinden keyword linkler alarak güçlenmişse vay ki halinize... Çünkü bunu otoriteden dışlamış gibi sonuç alıyorum.
Fakat kirmizikalem.com alan adınız BU LİNKE TIKLAYIN. BU BAĞLANTI, BAĞLANTIYA TIKLAYIN, İŞTE KAYNAK, KAYNAĞI BURASI. BU URL İLE ULAŞABİLİRSİNİZ. KİRMİZİKALEM.COM VB. şeklinde linkler almışsa evet o zaman sorun yok. Otoriteniz yerinde.
Çünkü bunları artık doğal buluyor ve doğal bağlantıların önemini ciddi oranda arttırmış durumda.
Her güncellemede algoritma ile ilgili bilgiler ne kadar verilse de deneyimlemeyen arkadaşlar Google forumlardan buldukları uyduruk şeyleri anlatıp duruyorlar. Net olarak bunları yazmak istedim ki ona göre davranın ve hareket edin. Çünkü Google bu, güncellemeyi yapar ve hedefini söyler, fakat ne yaparsanız bu işin içinden çıkarsınız, ne yaparsanız iyice batarsınız bunlarla ilgili asla net bilgiler vermez.
Algoritma güncellemelerinin amacı da bu zaten. :)