Yüzlerce kullanıcının verdiği cevaplar derleniyor. Bunlar sisteme girildikten sonra sizin seçeneklerinize göre bir ilerleme kaydediliyor. Örneklendireyim.
Soru: Beyin yakan filmleri sever misiniz?
Eleme şöyle yapılıyor. Bu soruya evet diyen kullanıcılar çoğunlukla hangi filmi izlemiş? Sistem açılmadan 100 kişiye sorduklarını varsayalım. 70'i "Zindan Adası" 30'u "Başlangıç"
cevabını vermiş olsun. Siz site üzerinde bu soruya evet dedikten sonra karşınıza çıkacak 2 seçenek mevcut oldu. Size bir soru daha soruluyor: "Psikoloji filmlerini sever misiniz?" Evet derseniz sistem sizi Zindan Adasına yönlendiriyor çünkü veritabanında bu film psikolojik kategorisinde yer alıyor. Başlangıç ise macere kategorisinde yer alıyor.
Geniş çapta yüzlerce veri içerisinden bu şekilde elemeler yapılıp sonuç getiriliyor. Ne kadar fazla veri girişi yapılırsa o kadar fazla film önerisi ortaya çıkıyor.
Mesela Spotify'nin haftalık keşif listesi de aynı şekilde hazırlanır. Siz sürekli MFÖ dinliyorsunuz. Başka bir kullanıcı da sürekli MFÖ dinliyor. Sonra başka bir kullanıcı daha MFÖ dinliyor. Diğer iki kullanıcı Haluk Levent dinlemeye başladığında algoritma "MFÖ ile ilgilenenler Haluk Levent'te sever" diyor ve haftalık keşif listenizde Haluk Levent görünmeye başlıyor. Milyonlarca kullanıcı verisi söz konusu olduğu için yapılan tahmin de büyük oranda başarılı oluyor. Eğer tüm MFÖ dinleyicileri bir anda Ajdar dinlemeye başlarsa haftalık keşif listenizde sizin de Ajdar görmeniz olası :)